مدیر انتشارات تیمورزاده عنوان کرد: هفته کتاب فرصت خوبی است تا با برگزاری نشستهای آنلاین در زمینه توزیع کتاب و سایر مشکلات حوزه نشر بحث و تبادلنظر شده و راه ها و مشکلات ریز و جزیی مرتبط با آن بررسی شود.
تیمورزاده با اشاره به پررنگ شدن اسم کتاب در رسانهها در هفته کتاب عنوان کرد: از نگاه من همین که واژه کتاب در رسانه ها بهویژه رسانه ملی بارها و بارها مطرح میشود و این اسم به گوش مردم میرسد تاثیر مثبتی است که هفته کتاب دارد.
تیمورزاده با بیان اینکه یکی از مواردی که میتواند در این شرایط به کمک صنعت نشر و فعالان آن بیاید اجرای طرح های فصلی کتاب است، گفت: اکنون زمان این است که اجرای این طرح ها جدیتر گرفته شود و اگر زمانشان کوتاه است بیشتر شود و میزان خرید مردم افزایش پیدا کند.
وی درباره لزوم برگزاری نشستهای تخصصی در این هفته گفت: یکی از مهمترین مسایل کنونی حوزه نشر توزیع و پخش کتاب است، الان کتاب توزیع مناسبی ندارد و پخشکننده های محدودی فعالیت میکنند و کتاب بسیاری از ناشران را نه میشناسند و نه توزیع میکنند و در ارتباط با جمع مشخصی از ناشران کار میکنند.
تیمورزاده تاکید کرد: در این میان هفته کتاب فرصت خوبی است تا با نشستهای آنلاین در زمینه توزیع کتاب در کشور بحث و تبادلنظر کنند و راه ها و مشکلات ریز و جزیی مرتبط با آن بررسی شود.
مدیر انتشارات تیمورزاده همچنین درباره برگزاری طرحهای توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشیها (طرحهای فصلی فروش کتاب) گفت: یکی از اقدامات بسیار مثبتی که طی سالهای اخیر انجام شد طراحی و اجرای چنین طرح هایی بود.
وی ادامه داد: این طرح به کتابفروش هم کمک میکند و او را زمین نمیزند و به صورت مستقیم در خرید و فروش کتاب کمک میکند و کتاب هم به راحتی در اختیار مردم قرار میگیرد و از جمله طرحهای موفق و خوب حوزه کتاب به شمار میآید.
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب در حال برگزاری است؛ بیستوهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.
نظر شما