شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
پرسنل و معاونان شهرداری شاهدشهر موظف به مطالعه گلستان و بوستان سعدی شدند

حامد سلمانی شهردار شاهدشهر از موظف شدن پرسنل این شهرداری به مطالعه و ارائه کتاب‌های بوستان و گلستان سعدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در پی پیوستن شهرداری شاهدشهر به طرح ملی همیار کتاب همراه قلم که با اهدفی چون ارتقاء پنج دقیقه به سرانه مطالعه کشور و کشف استعدادهای ادبی؛ طراحی شده است؛ حامد سلمانی شهردار شاهدشهر از موظف شدن پرسنل این شهرداری به مطالعه و ارائه کتاب‌های بوستان و گلستان سعدی خبر داد.

وی که پیش از نیز در راستای افزایش سطح اطلاعات و آگاهی‌های عمومی پرسنل شهرداری اقدام به برپایی مسابقه‌های مختلف کتابخوانی در شهرداری شاهدشهر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح اهداف خود در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در شاهدشهر پرداخت و گفت: افزایش سطح مطالعه و اطلاعات عمومی پرسنل شهرداری می‌تواند به ارتباط بهتر و توام با احترام شهروندان، بیانجامد و از طرفی این مساله در دراز مدت می‌تواند به توسعه دید و جهان‌بینی پرسنل منجر شود.

وی در همین رابطه با اظهار اینکه جلسه‌های کتابخوانی باعث ارتباط نزدیک پرسنل و هرم مدیریتی شهرداری شده است؛ افزود: گرد آوردن پرسنل و مدیران شهرداری به بهانه مسابقه کتابخوانی علاوه بر تبادل اطلاعات و اشتراک دانش باعث نشاط پرسنل و ارتباط صمیمانه و البته رقابت و رفاقت سالم در کسب اطلاعات و مطالعه بیشتر بین پرسنل شده است.

شهردار شاهدشهر در ادامه با بیان اینکه از یک سال پیش به طور منظم جلسه‌های کوهپیمایی برای پرسنل شهرداری در راستای سلامت جسمی و افزایش نشاط آن‌ها ترتیب داده شده است؛ افزود: از این پس مطالعه و ارائه حکایت‌ها و اشعار زیبا از گلستان و بوستان سعدی چاشنی این جلسه‌های کوهپیمایی خواهد شد تا سلامت جسمی و روحی مکمل یکدیگر شوند.

سلمانی با اشاره به اینکه دو کتاب بوستان و گلستان سعدی سرشار از پندها و آموزه‌های اخلاقی و ادبی است ؛ افزود : بوستان و گلستان سعدی دو کتاب انسان‌ساز و از گنجینه‌های ادبی بشر است؛ که از طرفی می تواند پرسنل را در احترام به ارباب رجوع ، رفتار انسانی و ارتباط صحیح با شهروندان یاری کند و از جهتی نیز مددحال مدیران در مدیریت خردمندانه، انسان محور و اخلاق باور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه احترام به حقوق شهروندان و تامین رضایت آن‌ها باید مهم‌ترین اصل در یک مجموعه همچون شهرداری باشد؛ از کتاب‌های بوستان و گلستان به عنوان یک گنجینه در تحقق این مساله یاد کرد و افزود: از این پس مدیران واحدهای مختلف موظف هستند در جلسات هفتگی کوهپیمایی و جهت کانال فضای مجازی شهرداری اقدام به ارائه حکایت‌ها و اشعار بوستان و گلستان کنند و هر هفته یک واحد موظف به اجرای این برنامه است.

شهردار شاهدشهر با اظهار اینکه معاونان شهرداری موظف به تشکیل زنجیره‌های کتابخوانی در واحدها و زیرمجموعه‌های خود هستند؛ افزود: مطالعه و اشراف داشتن به گلستان و بوستان سعدی از این پس یکی از معیارهای ترفیع و افزایش اعتبار شغلی در شهرداری شاهدشهر به حساب خواهدآمد.

این مدیر شهری در بخش دیگری از مصاحبه با ایبنا از تلاش جهت نهادینه کردن مطالعه دو کتاب انسان‌ساز گلستان و بوستان سعدی در میان شهروندان شاهدشهر خبرداد و افزود: شهرداری درصدد برپایی جشنواره‌ای مجازی جهت تولید محتوا با موضوع گلستان و بوستان سعدی است که شهروندان می‌توانند با ارسال آثار خود تا بهمن‌ماه و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از جوایز ارزنده‌ای برخوردار شوند.

وی افزون بر آنچه گفته شد با انتقاد از نوع تفکر و نگاه برخی مدیران به مقوله مدیریت شهری که آن را تنها محدود به امور عمرانی و خدماتی شهرداری می‌دانند؛ افزود: توسعه فرهنگی اجتماعی یکی از مهمترین وظایف مدیران شهری است که متاسفانه همواره در حاشیه بوده است.

سلمانی در همین راستا با بیان اینکه شهرداری شاهدشهر طی یک سال گذشته تلاش گسترده ای در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی صورت داده است؛ افزود: برپایی کلاس‌های نویسندگی، انیمیشن‌سازی، فیلم‌سازی و تئاتر در راستای تولید و اشتراک گذاری محتوای فرهنگی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی شهرداری شاهدشهر علیرغم بودجه محدود شهر در یک سال گذشته بوده است که ماحصل آن رونمایی از کتاب حدود نه نویسنده و بیست انیمیشن‌ساز کودک و نوجوان شاهدشهری در آینده نزدیک خواهد بود.

حامد سلمانی شهردار شاهدشهر در پایان اهتمام در جهت ترویج فرهنگ مطالعه را رسالتی ملی عنوان کرد و افزود: توسعه کشور تنها با اهتمام در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کسب علم و دانش میسر خواهد بود و به همین سبب هر یک از ایرانیان باید به سهم خود در این زمینه بکوشد.

گفتنی است طرح ملی همیار کتاب همراه قلم با اهتمام و ابتکار انتشارات آبتین رسانه هنر در جهت افزایش پنج دقیقه به سرانه مطالعه کشور طراحی و اجرایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها