شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی، هنری جنوب ایران تا پایان سال تکمیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی، هنری جنوب کشور در عسلویه در مساحتی بالغ بر ۴۸۰۰ مترمربع احداث و دارای یک کتابخانه تخصصی ویژه هنر و ادبیات، تا پایان سال خبر داد.

فاطمه کرمپور با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: با تکمیل فرآیند ساخت «مجتمع فرهنگی، هنری عسلویه» ظرفیت‌های بسیار خوبی از لحاظ فرهنگ و هنر در این شهرستان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: در دهه‌های اخیر منطقه پارس جنوبی و عسلویه به‌عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته‌ شده است و جمعیت قابل‌توجه مهاجر و نیروی کار در این منطقه ساکن شده‌اند؛ با این‌ حال همچنان این منطقه در انتظار تکمیل اولین زیرساخت فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: مجتمع فرهنگی، هنری عسلویه، بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی ،هنری جنوب کشور است که با تکمیل فرآیند ساخت آن ظرفیت‌های بسیار خوبی از لحاظ فرهنگ و هنر در این شهرستان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: این مجتمع فرهنگی، هنری در مساحتی بالغ بر ۴۸۰۰ متر مربع احداث می‌شود که دارای یک کتابخانه تخصصی ویژه هنر و ادبیات خواهد بود تا از این رهگذر بتوان بستر لازم را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه صنعتی فراهم آورد.

کرمپور در خصوص تعامل با دستگاه‌های دیگر در روند تکمیل این پروژه گفت: با پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مورد تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص تکمیل این پروژه تا این لحظه پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به زمان تکمیل این پروژه بیان کرد: طبق رایزنی‌های انجام‌ شده با فرمانداری، شهرداری و پدافند غیرعامل در خصوص اعلام همکاری در تکمیل ساخت این پروژه، امیدواریم روند ساخت آن تا پایان امسال به اتمام برسد.

کرمپور ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این پروژه و شروع به کار مجتمع فرهنگی هنری عسلویه شاهد فعالیت‌های مؤثر و سازنده‌ی هنرمندان این شهرستان در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر این شهرستان باشیم.

وی درخصوص فضاهای فرهنگی و هنری، ایجادشده در این پروژه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با رایزنی با امورات پدافند غیرعامل، فرمانداری و شهرداری منطقه عسلویه در خصوص تخصیص فضای بیشتر به این پروژه، بستر فعالیت فرهنگی هنری این مجتمع را گسترش داده که امیدواریم تخصیص اعتبارات انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان تأکید کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی عسلویه نیازمند چندین میلیارد تومان اعتبار بوده که با توجه به ظرفیت‌های بالای اعتباری استان بوشهر، امیدواریم با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هرچه زودتر شاهد اتمام این پروژه در این شهرستان و حضور پررنگ هنرمندان این شهرستان در این مجتمع باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها