سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
31 مقاله در همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود

دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی گفت: از میان 84 مقاله به دبیرخانه «همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی» پس از بررسی، 31 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، منصور کوهی رستمی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی، پیشنهاد و ارائه راهکارهایی برای کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در قالب ملی بیان کرد.
 
دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: مقالات در سه‌ سطح شفاهی با ۱۲ مقاله، در سطح چاپ مجموعه با 3 عنوان و در سطح پوستر با ۱۶ عنوان ارائه می‌شوند.
 
وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: نخستین فراخوان این همایش در شهریورماه سال 98 اعلام و مقرر شده بود مقالات تا  ۱۵ اسفندماه سال گذشته به دبیرخانه ارسال و همایش در فروردین‌ماه 99 برگزار شود. اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، زمان برگزاری همایش، تغییر کرد و به همین علت فرصت ارائه مقالات تا ۱۵ مهرماه ۹۹ تمدید شد.
 
کوهی رستمی گفت: همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی با همکاری انجمن ارتقای علمی کتابخانه‌های عمومی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان همزمان با هفته پژوهش در 25 و 26 آذرماه به‌صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.
 
دبیر اجرایی همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، نقش کتابخانه‌های عمومی را با ظهور فناوری نسبت به گذشته متفاوت‌تر دانسته و عنوان کرد: با گسترش علم و دانش و ظهور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقش کتابخانه‌ها تغییر کرده و تنها مکانی جهت مطالعه و امانت دهی کتاب محسوب نمی‌شوند، بلکه به عنوان بستری برای ارائه انواع خدمات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعریف می‌شوند.
 
عضو هیات مدیره انجمن علمی ارتقا کتابخانه‌های عمومی ایران گفت: نگاه تک بعدی به کتابخانه‌های عمومی در دنیا منسوخ شده و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان، کارکردهای جدیدی برای کتابخانه‌ها تعریف و تعیین شده است.
 
کوهی رستمی یادآور شد: ما به دنبال تغییر نگاه و رویکرد به کتابخانه‌های عمومی هستیم و نیاز داریم که کارکردهای اجتماعی جدیدی برای کتابخانه‌های عمومی تعریف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها