چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
راه‌اندازی ستاد «باشگاه‌های کتابخانه‌ای» در سردشت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: ستاد باشگاه‌های کتابخانه‌ای با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفت حوزه جداگانه این شهرستان راه‌اندازی شده است.

حسن حسن‌زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ستاد باشگاه‌های کتابخانه‌ای با توجه به شرایط کرونایی و با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفت حوزه به‌صورت جداگانه شامل حوزه سالمندان، بانوان، کودک و نوجوان، مفاخر، دکتر نادر کریمیان سردشتی، مرحوم علامه بیتوشی و مرحوم شیخ رئوف نقشبندی ایجاد و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات باشگاه‌های کتابخانه سطح شهرستان به صورت مجازی خواهد بود، افزود: در این راستا پس از عضوگیری در هر حوزه برای عموم شهروندان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و فعالان فرهنگی شهرستان در بستر فضای مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت، گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی به وضعیت مطالعه و سرانه آن در سطح شهرستان کمک کرده و  مشکلات کتابخانه‌های شهرستان بیشتر از آنکه کمبود یا نبود فضای فیزیکی باشد، عدم گرایش به کتابخوانی است و باید با ارائه ابتکارات و ایده‌های جدید به تقویت این بخش پرداخت.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی سردشت دارای چهار کتابخانه عمومی با بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب است، افزود: بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از کاهش مطالعه و بی‌توجهی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است که اگر فرهنگ کتابخوانی در اولویت فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ها قرار گیرد بسیاری از مشکلات فرهنگی مرتفع می‌شود.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود گفت: از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهرستان چهار هزار نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که تقریبا ۳.۵ درصد از جمعیت را دربرمی‌گیرد و بر اساس آمار سرانه مطالعه در این شهرستان کمتر از ۱۰ دقیقه در روز است که زمان بسیار کمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها