یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
افتتاح سه پروژه و کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی نورآباد در فارس همزمان با هفته دولت

چهار پروژه شامل افتتاح و کلنگ‌زنی کتابخانه‌های عمومی در هفته دولت در استان فارس اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به پروژه‌های کتابخانه‌ای استان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت سال جاری چهار پروژه کتابخانه‌ای شامل سه افتتاح کتابخانه، کلنگ‌زنی ساختمان دو کتابخانه عمومی و شروع به کار محفل ادبی «قند پارسی» در استان فارس اجرایی می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اعلام اینکه سه کتابخانه عمومی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: کتابخانه عمومی «شهدای اینانلو» در شهر فاقد کتابخانه قره‌بلاغ فسا، کتابخانه مشارکتی زندان شهرستان قیروکارزین و کتابخانه مشارکتی زندان شهرستان فیروزآباد از پروژه‌های افتتاح کتابخانه عمومی در استان است.
 
وی همچنین از کلنگ‌زنی ساختمان کتابخانه استاد شهید مطهری نورآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه ساخت بنای جدید کتابخانه عمومی استاد شهید مطهری نورآباد با متراژ 600 مترمربع در دستور کار قرار دارد.
 
منوچهری، افزود: با انتقال کتابخانه استاد شهید به ساختمان جدید، ساختمان قدیمی این کتابخانه تخریب و در زمین آن که  ۵۷۸ مترمربع است، ساختمان جدید به متراژ 600 مترمربع در دو طبقه و شامل بخش‌های مخزن، نشریات و مرجع، کودک و نوجوان و سالن‌های مطالعه مجزا ساخته می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: شروع به کار محفل ادبی «قند پارسی» از دیگر برنامه‌های فرهنگی و ترویجی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است. این محفل ادبی به دبیری امیرهمایون یزدانپور و با مشارکت شعرا و ادیبان استان فارس با هدف توجه به حوزه ادبیات به ویژه شعر تشکیل شده است.
 
منوچهری تصریح کرد: دو پروژه مهم کتابخانه‌ای در شهرستان شیراز در مراحل پایانی است و به‌زودی شاهد کلنگ زنی و شروع به ساخت کتابخانه مرکزی شهر شیراز و کتابخانه عمومی شهر صدرا خواهیم بود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و بهسازی و تجهیز کتابخانه‌های موجود را اولویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۹ کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در استان به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها