دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
400 باشگاه کتابخوانی در برازجان تاسیس شده است

مسئول دبیرخانه برازجان که عنوان «دبیرخانه فعال» را در چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور از آن خود کرد، از تاسیس حدود 400 باشگاه کتابخوانی عمدتا در شهر برازجان طی 3 سال گذشته خبر داد.

«پرسا امیری» مسئول دبیرخانه برازجان که در چهارمین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور، عنوان دبیرخانه فعال را از آن خود کرد، در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: دبیرخانه برازجان فعالیت خودش را از سه سال پیش آغاز کرده و برنامه‌های متعددی را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا درآورده و توانسته است در توسعه کتابخوانی در این شهر نقش‌آفرین ظاهر شود.

امیری با اشاره به برگزاری مستمر جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان دشتستان توضیح داد: ‌جام باشگاه‌های کتابخوانی در سه سال اخیر به‌صورت پیوسته در شهرستان دشتستان به اجرا درآمده است و در این بازه زمانی حدود ۴۰۰ باشگاه کتابخوانی عمدتا در شهر برازجان و همچنین در شهرهای شبانکاره سعدآباد، دالکی وحدتیه و روستای‌های نظرآقا، راهدار و ننیزک تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به‌منظور فعال‌سازی باشگاه‌های کتابخوانی، انجمن «فرهنگ‌سازان سبز‌اندیش دشتستان» اقدام به تاسیس و تجهیز یک بانک کتاب کودک و نوجوان کرده است که باشگاه‌های این شهرستان عمده کتاب‌های مورد نیاز خود را از این بانک تامین می‌کنند.

این فعال حوزه کتابخوانی ادامه داد: طی تفاهمنامه سه‌جانبه میان انجمن فرهنگ‌سازان سبز‌اندیش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش دشتستان برخی از برنامه‌های این باشگاه‌ها در مدارس و با کمک معلمان مقطع ابتدایی به اجرا درآمدند و در پی آن موفق شدیم، ساعاتی از برنامه هفتگی دانش‌آموزان را به فعالیت کتابخوانی، معرفی و ارائه کتاب اختصاص دهیم.

مسئول دبیرخانه شهرستان دشتستان در پایان یادآور شد: همچنین با برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی، معلمان شرکت‌کننده در این طرح با شیوه‌های تسهیل‌گری کتابخوانی آشنا می‌شوند و در جریان جزئیات جام باشگاه‌های کتابخوانی و شرایط شرکت در این رقابت‌ها قرار می‌گیرند.

یادآوری می‌شود، طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به‌همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

این جام در این دوره در چهار بخش دبیرخانه برتر استانی، باشگاه برگزیده، نامه به نویسنده و فیلم کوتاه معرفی کتاب برگزار شد که از استان بوشهر در بخش فیلم کوتاه معرفی کتاب «آوینا خسروی» از باشگاه «دوست من کتاب» از شهر جم برگزیده و فیلم کوتاه معرفی کتاب «باشگاه کتابخوانی کافه کتاب» به تسهیل‌گری «قاسم مجیدنیا» شایسته تقدیر شدند. در بخش دبیرخانه استانی نیز پرسا امیری مسئول دبیرخانه‌های شهر بوشهر و برازجان به‌عنوان یکی از دبیرخانه‌های برتر کشوری معرفی شد.

در مجموع از استان بوشهر از شهرهای جم، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان، گناوه، دیلم و بوشهر در این دوره بیش از ۱۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان ارسال شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها