سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
​نمایشگاه عکس‌های نسخه خطی «واقعات اتفاقیه در روزگار»

نمایشگاه تصویر عکس‌های تاریخی برگرفته از نسخه خطی «واقعات اتفاقیه در روزگار» در نگارخانه خیال برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت صد و هفتاد و هفتمین سال ورود عکاسی به ایران، نمایشگاه تصویر عکس‌های تاریخی برگرفته از نسخه خطی «واقعات اتفاقیه در روزگار»، هم‌زمان با برپایی نمایشگاه عکس «فوتوغرافخانه» در نگارخانه خیال برپا می‌شود.
 
بسته نمایشگاهی تصویر عکس‌های تاریخی برگرفته از نسخه خطی «واقعات اتفاقیه در روزگار» نوشته محمدمهدی شریف کاشانی، یکی از نسخه‌های منحصربه‌فرد درباره تاریخ مشروطه ایران به شمار می‌آید که در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود.
 
این نسخه بی‌همتای خطی در کنار روایت‌هایی از تاریخ مشروطه به خط نگارنده ـ که از کنش‌گران روحانی آن جنبش مردمی بوده است ـ صدها عکس دسته اول تاریخی در خود دارد که تصویری جذاب از آن جنبش به نمایش می‌گذارد.
 
بسته نمایشگاهی تصویر عکس‌های تاریخی نسخه خطی «واقعات اتفاقیه در روزگار» در همکاری مشترک کتابخانه و موزه ملی ملک و مؤسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا در قالب نمایشگاه عکس فوتوغرافخانه از 25 آذر تا 10 دی 1398 خورشیدی در نگارخانه خیال به نشانی «تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125» برپا می‌شود.
 
این نمایشگاه هم‌زمان با برگزاری نشست تخصصی عکاسی قاجار به مناسبت صد و هفتاد و هفتمین سال ورود عکاسی به ایران از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها