سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کتابی در ستایش داستان کوتاه

مجموعه داستان «تقدیم به چند داستان کوتاه»، اثر محمدحسن شهسواری طی روزهای گذشته از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تقدیم به چند داستان کوتاه» از چهار داستان تقریبا بلند تشکیل شده است که هرکدام‌شان باتوجه به یک ایده روایی از نویسندگان محبوب شهسواری نوشته شده‌اند. به عبارت ساده‌تر محمدحسن شهسواری برای این که احترام و علاقه‌اش را به چند داستان کوتاه از نویسندگان مختلف نشان دهد، از هر داستانی، عناصری را انتخاب کرده و آنها را در چهار داستان جدید تنیده و رابطه‌ای بینامتنی آفریده است. نویسنده در این کتاب نیز هم چون رمان خود «پاگرد» بیش از هرچیز به داستان گویی جاذبه اثر و لذت خواننده اهمیت می‌دهد.
 
این کتاب برای اولین بار در سال 1387 از سوی انتشارات افق منتشر شده و نامزد جایزه بنیاد هوشنگ گلشیری بود. در این کتاب داستان‌های «آمرزش»، «زبرتر از خواب، نرم‌تر از بیداری»، «چاکریم جناب سروان» و «تقدیم به چند داستان کوتاه» آمده است.

شهسواری در این کتاب علاوه بر اینکه از تجربه‌های ساختاری نو استفاده کرده، سعی دارد مخاطب را با لحظاتی بدیع مواجه کند. این اثر را می‌توان کتابی در ستایش داستان کوتاه دانست.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«باور کن نمی‌دانستم می‌توان دوباره این قدر دلتنگ شد. تنها ده دقیقه است که از خانه رفته‌ای سارا! اما من مثل بچه‌یتیم‌ها درست موقع برگشتن از مزار مادرشان، دلتنگم. نمی‌دانم باور می‌کنی؟ وقتی این جا رو‌به‌رویم، روی راحتی نشسته بودی و از خاصیت فلفل سیاه می‌گفتی، دلم می‌خواست بلند شوم و دستم را دور گردن کوتاهت حلقه کنم و گونه‌هایت را ببوسم. نمی‌دانم چرا این کار را نکردم؟»
 
چاپ سوم مجموعه داستان «تقدیم به چند داستان کوتاه»، اثر محمدحسن شهسواری در 118 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به‌بهای 20 هزار تومان از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها