جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
هنرمندان متعهد حمایت گران پیام دفاع مقدس هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گقت: هنرمندان متعهد، عکاسان، نقاشان و نویسندگان در زمان حاضر نقش مهمی در حمایت از پیام دفاع مقدس دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در حاشیه بازدید روز گذشته خود از کارگاه نقاشی دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: دفاع مقدس یک معدن ذخیره‌ای است که هر چه از لایه‌های آن عبور کنیم به دیگر لایه‌های آن دست می‌یابیم و رسیدن به عمق لایه‌های پنهان آن زمان می‌برد.

وی افزود: هنرمندان چه در زمان دفاع مقدس و چه بعد از انقلاب اسلامی و زمان حاضر کار‌های تأثیر گذاری در این زمینه ارائه داده‌اند و ما شاهد کار‌های ارزنده‌ای در زمینه هنر‌های تجسمی در این چند دهه بوده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جریان جوانانه‌ای در فضای هنری امروز شکل گرفته است که به لحاظ تنوع و سبک کار شاهد پیشرفت قابل توجه آن بوده و هستیم.

صالحی افزود: در این کارگاه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برپا شده است شاهد فعالیت و آثار قابل توجهی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که چادر و پوشش با نگاه فرهنگی شکل گرفته و می‌گیرد به طور طبیعی عوامل اقتصادی در آن دخالت ندارد و عامل تعیین کننده نیست افزود: باید توجه داشته باشیم که منابع کشور در این دو سال اخیر در بخش تأمین کالا‌های اساسی محدوتر شده و به طور طبیعی بخشی از کالا‌ها به شکل حداقلی حفظ شده‌اند. اکنون با توجه به منابع موجود، دایره حمایت از کالا‌ها تنگ‌تر شده است و امیدواریم منابع گسترش یابد تا دولت بتواند از این گونه کالا‌ها حمایت کند.

گفتنی است، کارگاه نقاشی دفاع مقدس دیروز و امروز در خانه فرهنگی - هنری صبا برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها