یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
اجرای برنامه‌های کتابخوانی با طرح کتیبه شیدایی در ماه محرم

ویژه برنامه‌های پویش کتابخوانی محرم و صفر سال 98 با عنوان «کتیبه شیدایی» توسط مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

ایمان کرد، مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بسته فرهنگی «کتیبه شیدایی» با شروع ایام محرم گفت: این بسته شامل شش برنامه است و در مناطق ۲۲گانه تهران توسط کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی تهران اجرایی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها «محفل مقتل» نام دارد که شامل برگزاری جلسات رونمایی، معرفی، نقد و بررسی، نشست کتابخوانی و... در حوزه کتاب‌های عاشورایی است و مراکز مجری آن مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همه مراکز فرهنگی مناطق 22گانه و مراکز خاص است.
 
کرد با اشاره به طرح «تکیه کتاب» توضیح داد: برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب‌های عاشورایی با هدف شناخت هرچه بیشتر شهروندان با تازه‌های نشر در موضوع محرم و پیام‌های عاشورایی نیز عنوان دیگر برنامه پیش‌بینی شده در این حوزه است.
 
وی از «اتو تکیه» به عنوان یکی دیگر از این برنامه‌‌های شش‌گانه نام برد و عنوان کرد: قرار است در قالب این طرح کتابخانه‌های سیار در قالب چهار دستگاه اتوبوس به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، اجرای مراسم تعزیه‌خوانی و نمایش‌های آئینی عاشورایی و... در سطح شهر تهران اقدام کند.
 
کرد یادآور شد: در طرح «اینفوگرافی عاشورایی» نیز قرار است کتاب‌های مرتبط با موضوع محرم و پیام‌های عاشورایی به‌ویژه کتاب‌های مقتل معتبر در قالب اینفوگرافی معرفی شوند.
 
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب عاشورایی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه فهرستی از آثار موجود در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موضوع سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران ایشان، همچنین محرم و پیام‌های عاشورایی قرار داده شده است و تمام اعضای کتابخانه‌ می‌توانند به این نمایشگاه مجازی دسترسی داشته باشند.
 
کرد با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی عاشورایی ششمین و آخرین برنامه پیش‌بینی شده برای این ایام است، یادآور شد: قرار است این سازمان با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، مسابقه مجازی کتابخوانی «همرزمان حسین(ع)» از گفتار هفتم این کتاب را در این ایام برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها