یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
لیست پرتاب و اطمینان از خوانده شدن کتاب‌ها

مهمترین نکته‌ای که نویسندگان کتا‌ب باید به آن توجه داشته باشند بیش از فروش کتاب خوانده شدن و تاثیرگذاری آن در میان مخاطبان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از هاروارد بیزینس ریویو، بسیاری از کارشناسان اقتصادی تقریباً روی این موضوع اتفاق نظر دارند که برای موفق شدن در تجارت و بازارهای جهانی بهترین ابزار نوشتن کتاب است. مجله اقتصادی هاروارد به قلم دوری کلارک به این موضوع پرداخته است که در دنیای تجارت و بازرگانی یکی از روش‌های موفق چاپ کتاب توسط کارفرمایان و صاحبان شرکت‌های تجاری است. به نوشته کلارک پارسال در آمریکا بیش از نیم میلیون کتاب توسط نویسندگان مستقل نوشته شد ولی نکته مهم خوانده شدن این کتاب‌هاست. به اعتقاد کلارک مهمترین نکته‌ای که نویسندگان کتا‌ب باید به آن توجه داشته باشند بیش از فروش کتاب خوانده شدن و تاثیرگذاری آن در میان مخاطبان است. وی راهکارهایی برای این موضوع پیشنهاد می‌کند:
 
لیست پرتاب ایجاد کنید. مثل یک پرتاب موشک که نیاز به مقدماتی دارد نویسنده باید قبل از هر کاری مقدمه لازم برای انتشار کتابش را فراهم کند. مثلاً می‌تواند درباره موضوع کتاب یک سری مقالات و پادکست تهیه کند و با انتشار آن در وبلاگ یا سایت‌های مختلف درباره آن اطلاع رسانی کند. نظرات کارشناسان مختلف درباره موضوع مورد نظر را جویا شود و به هر حال زمینه لازم برای باخبر کردن مخاطبان کتاب را فراهم کند. یکی از بهترین راهکارها در زمینه ایجاد لیست پرتاب ایمیل کردن موضوع کتاب به مخاطبان خاص یا ارتباط گیری با آنها در شبکه‌های اجتماعی است. به هر حال مثل پرتاب موشک که نیاز به برنامه ریزی‌های بسیار قبلی دارد برای انتشار کتاب نیز باید یک سری زمینه‌ها از قبل آماده باشد.
 
از نقدهای کارشناسی استفاده کنید. از سایت‌های اجتماعی مثل آمازون و ... استفاده کنید تا نقدهای مختلف درباره کتاب خود را جمع آوری کنید. نظرات مختلف درباره کتاب به خوبی می‌تواند به استقبال از آن کمک کند. بهتر است نقدها مربوط به افرادی باشد که اصلاً شما را نمی‌شناسند. معمولاً حلقه دوستان از شما تعریف می‌کنند و نقاط ضعف کتاب را بازگو نمی‌کنند. معمولاً این روزها کسانی که می‌‌خواهند کتابی را مطالعه کنند یا خریداری کنند، از این نظرات و پیشنهادات استفاده می‌کنند.
 
پادکست‌ها را جدی بگیرید. رویای بسیاری از نویسندگان دعوت شدن به یک برنامه تلویزیونی یا مصاحبه رادیویی است. به طور حتم انتشار فایل‌های صوتی مربوط به کتاب و حتی اظهارنظرهای شخص نویسنده و انتشار صوتی آن‌ها در فضای مجازی در فروش و استقبال از کتاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در موارد بسیاری مخاطبان کتاب با شنیدن صدای یک نویسنده به آثار او علاقمند شده‌اند. سعی کنید بهترین قسمت‌های کتاب خود را انتخاب کنید و با خواندن آن‌ها برای مخاطب از تاثیرگذاری این استراتژی لذت ببرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها