سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد فرهنگی همدان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، عاطفه زارعی با بیان اینکه نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یک برنامه فرهنگی، دینی رویدادی مؤثر در اشاعه فرهنگ منور رضوی و البته گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، گفت: چهار سال متوالی است که این جشنواره بزرگ به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی استمرار این جشنواره را نقطه قوتی برای ایجاد عادت به مطالعه در میان مخاطبان در سنین مختلف دانست و افزود: در این جشنواره بخش‌های ویژه‌ای برای همه گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و کارشناسان خبره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کار کارشناسی جدی، منابع این جشنواره را انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: 12 کتاب از بین منابع متنوع و گسترده‌ای که پیرامون سیره و زندگانی ائمه معصومین تألیف شده برای نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزیده شده است.

زارعی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و به دو صورت مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، ادامه داد: مطالعه کتب معرفی شده در این جشنواره می‌تواند گامی مؤثر در راستای برقراری ارتباط سازنده و عمیق بین مخاطبان و ائمه معصومین به ویژه برای کودکان باشد.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ ائمه‌ (ع) را از اهداف این جشنواره برشمرد و با اینکه این جشنواره با تأکید بر سیره امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود، ادامه داد:‌ بخش ویژه سیره امام جواد (ع) نیز در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:‌ کودکان برای شرکت در بخش «کودک»، می‌توانند به یکی از دو شیوه‌ «ترسیم نقاشی» و «ارسال فیلم موبایلی» اقدام کنند و با کشیدن نقاشی از جذاب‌ترین بخش مورد علاقه کتاب در برگه‌های مسابقه  و یا ارسال یک فیلم موبایلی، شامل معرفی کتاب و یا خواندن بخش‌های جذابی از کتاب، در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یادآور شد:‌ نوجوانان نیز می‌توانند به دو شیوه ترسیم نقاشی از جذاب‌ترین بخش کتاب در برگه‌های مسابقه نقاشی و پاسخگویی به سئوالات چهار گزینه‌ای به صورت مکتوب و الکترونیکی بر اساس کتاب‌های معرفی شده در جشنواره شرکت کنند.

زارعی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال مردم در طول سال‌های گذشته مواجه شده است، اظهار کرد: اقبال مردم به این رویداد بزرگ فرهنگی، دینی باعث شده است که راه‌های متنوعی برای شرکت در این جشنواره در نظر گرفته شود به طوری که در سال گذشته 45 هزار و 698 نفر از استان همدان در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی و ثبت نام در جشنواره از طریق سایت www.razavi.iranpl.ir از شیوه‌های معمول شرکت در جشنواره رضوی که در سال‌های اخیر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در نهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی نرم افزار اختصاصی تلفن همراه برای سیستم عامل اندروید طراحی و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. 6 بخش در این نرم افزار تعبیه شده و علاقه‌مندان با مراجعه به بخش «ثبت نام در جشنواره» می‌توانند مراحل ثبت نام خود را با درج اطلاعات و مشخصات فردی، مشخص کردن کتابخانه و سازمان مرجع، نوع ارتباط خود با کتابخانه و انتخاب رمز عبور، تکمیل کنند و به این ترتیب با ورود به بخش دوم یعنی «ورود و شرکت در جشنواره» و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه دسترسی به منابع جشنواره توسط این نرم افزار  امکانپذیر است گفت: همچنین بخشی برای معرفی و چگونگی شرکت در جشنواره تعبیه شده که به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ می‌دهد.

زارعی اظهار کرد: همچنین افراد و علاقمندان برای اطلاع از نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی به محل سکونت و یا کار  خود می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها