جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
«دوازده نت برای سکوت» نقد می شود

نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «دوازده نت برای سکوت» امروز جمعه در گروه «داستان جمعه» در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «دوازده نت برای سکوت» با حضور کیوان صادقی نویسنده اثر، بهروز انوار و مصطفی مهریزی به عنوان منتقد امروز جمعه 6 اردیبهشت ساعت 17 در گروه «داستان جمعه» برگزار می شود.
 
کیوان صادقی در این کتاب روایت‌گر داستان کسانی است که رانده و فراموش شده‌اند؛ کسانی که جنگ و طمع و فقر، زندگی روزمره را چنان برایشان دشوار کرده که دست از خانه و عشق و سرزمین شسته‌اند و در جست‌وجوی لحظه‌ای آرامش، گرفتار ماجراهایی دیگر می‌شوند.

در واقع این کتاب، تأملی در ناملایمات زندگی قشرهایی از طبقات اغلب پایین دست اجتماع است که معمولاً خود نقش چندانی در شکل‌گیری موقعیت‌های بغرنج زندگی خود ندارند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
مامور زد پس کله ناصر. سمند دور زده بود و چند قدم جلوتر ایستاده بود. از اگزوزش بوی بنزین خام می آمد و دود چراغ نفتی. مامور، گوشه تیشرت قرمز ناصر را گرفت و دنبال خودش کشید. دست هایش را از پشت دیدم. پنجه هایش باز بود. مثل بال کبوتری که می خواهد پر بگیرد. حبیب از کنارم آرام سرید. بی آنکه مامور ببیند. گوشی و یک مشت پول چروک و لول شده را گذاشت توی مشت ناصر و خزید تو. مامور، ناصر را انداخت روی صندلی عقب و خودش جلو نشست. نور قرمز باز چرخید توی کوچه. از دیوارها گذشت. از بین درخت های کاج گذشت. صورت عادل را قرمز کرد و گم شد تو تاریکی پشت برج. بعد سمند، پت پت کنان سربالایی کوچه را سینه خیز بالا رفت.
 
مجموعه داستان «دوازده نت برای سکوت» از سوی انتشارات نیماژ در 176 صفحه و با قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها