سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
درخشش کتابداران سمنانی در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان، در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی که در تهران برگزار شد، سه کتابدار از این استان به مرحله سراسری راه یافتند.

نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی با حضور استان‌های سمنان، قم،تهران و البرز برگزار و 16 کتابدار منتخب استان سمنان از مرحله اول برای رقابت با دیگر کتابداران انتخاب شدند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع شش کتابدار در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی به مرحله ملی راه یافتند، گفت: از این تعداد سه کتابدار منتخب شامل خانم‌ها زهرا رخشانی،سکینه پازوکی و سمیه رجبی از استان سمنان بودند.

همچنین به گفته مدیر کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، در این مراسم از عباسعلی زیبا کتابدار این استان به عنوان پیشکسوت قصه‌گویی تجلیل شد.

سماکوش افزود: این جشنواره با هدف توسعه کمی و کیفی قصه‌گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه‌ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت‌های آنان، سنجش مهارت‌ها و کارآمدی کتابداران در امر قصه‌گویی و همچنین توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت و نقش موثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان و به منظور توسعه و ترویج این واسطه فرهنگی اصیل و آموزش کتابداران در موضوع قصه‌گویی، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد «نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» را برگزار کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: این جشنواره در سه محور کلی «موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون‌مایه آموزشی، تربیتی»، «ادبیات عامه (فولکلور)، شاهنامه» و «قصه گویی با گویش محلی» برگزار شد.

سماکوش همچنین نقش کتابداران را در جامعه مهم خواند و افزود: فعالیت کتابداران در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها