دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
برگزاري آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی در گرجستان

هم‌زمان با كشورهاي ايران، بنگلادش، عراق و لبنان، اولین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی «سامفا» در گرجستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با همكاري رايزني فرهنگي ايران، اولین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی «سامفا» روز جمعه ۲۸ دی‌ماه همزمان با کشورهای ایران، بنگلادش، عراق و لبنان، در کشور گرجستان برگزار شد.

اين آزمون در محل ساختمان رایزنی فرهنگی كشورمان و با حضور 18 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌هاي زبان فارسی و ایران‌شناسی، با رعایت مفاد دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان سنجش کشور برگزار شد و طي آن شرکت‌کنندگان از نظر گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن، در بحش دانشگاهی مورد سنجش قرار گرفتند.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی «سامفا» پیرو هماهنگی قبلی با سازمان سنجش کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، برای اولین با هماهنگی و همکاری دانشگاه‌های دارای کرسی ایران‌شناسی گرجستان برگزار شد.

از نتایج این آزمون برای معرفی دانشجویان گرجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران، دریافت روادید کار، دریافت اقامت و تأسیس دفتر بازرگانی در ایران و اشتغال به کار در شرکت‌های ایرانی در گرجستان، اعزام دانشجویان برای شرکت در دوره‌های دانش افزایی در ایران و اعطای کمک‌هزینه تخصیلی آزمون استفاده خواهد شد.

این آزمون با همکاری مدیر و معاون مجتمع آموزشی فردوسی (مدرسه سفارت ايران در گرجستان)، رایزن فرهنگی ایران، نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران، نماینده اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوري، ريیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه‌هاي دولتی تفلیس و ایلیا برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها