کاوه کیائیان، تاسیس کتابفروشی «دلشدگان چشمه» را نخستین تجربه این چشمه در واگذاری نمایندگی عنوان کرد و استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و فعالیت در عرصه توزیع را ازجمله موفقیتهای این نشر در حوزه کتابفروشی دانست.
وی درباره شکلگیری ایده فعالیت کتابفروشی با برند نشر چشمه افزود: مدتها بود که دنبال اجرایی کردن این ایده بودیم. تلاش میکنیم همه استانداردها در کتابفروشی «دلشدگان چشمه» رعایت شود؛ بنابراین سیستم آموزشی با رویکرد آموزش به کتابفروشی و همچنین جریان بازرسی را مورد تاکید قرار دادیم.
کیائیان با بیان این مطلب که مدیر کتابفروشی «دلشدگان چشمه» از افراد شناخته شده در عرصه نشر است، ادامه داد: آموزش کتابفروشان بر اداره فروشگاه و بازرسی بر توجه به موجودی کتابفروشی و همچنین مشتریمداری متمرکز است.
مدیر بخش فروش نشر چشمه، درباره دلایل موفقیت نشر چشمه در حوزه کتابفروشی در شرایط فعلی بازار نشر گفت: بخشی از این روند بر پایه توجه نشر چشمه به حوزههای مختلف ازجمله کتابفروشی، ایجاد پایگاه ویژه در فضای مجازی، استفاده از قابلیت شبکههای اجتماعی است؛ بهعبارت دیگر تلاش میکنیم از همه این امکانات بهطور همگن بهره ببریم.
کیائیان افزود: علاقه و اعتماد مردم به برند نشر چشمه باعث شده تا با تابلو چشمه بر سردر کتابفروشی نظرشان را جلب کند. علاوبراین فعالیت در بخش توزیع کتاب و تبلیغات، در جلب توجه مخاطب موثر بوده است.
وی با تاکید بر لزوم توجه کتابفروشان به راههای جدید جذب مشتری گفت: دیگر وقت آن گذشته است که کتابفروش در مغازه بنشیند و منتظر مشتری باشد. کتابفروش به تبلیغات نیاز دارد.
مدیر بخش فروش نشر چشمه درباره مدیریت شرایط فعلی که برخی از آن بهعنوان بحران یاد میکنند بیان کرد: چارهای جز این نداریم. میخواهیم حالاحالاها بمانیم و فعالیت کنیم.
وی افزود: کشور همواره در حال تجربه مشکلات اجتماعی و اقتصادی است اما این موضوع دلیل بر توقف فعالیت نیست.
نظر شما