سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
رمان «سایه‌های باغ ملی» در بوته نقد

محمدرضا گودرزی و عزت‌الله الوندی رمانی تاریخی نوشته محسن هجری را نقدوبررسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی رمان تاریخی «سایه‌های باغ ملی» با حضور محسن هجری نویسنده این رمان، محمدرضا گودرزی نویسنده و مدرس داستان‌نویسی و هم چنین عزت‌الله الوندی نویسنده و منتقد برگزار می‌شود.

رمان «سایه‌های باغ ملی» که به حوادث و اتفاق‌های سال‌های 1349 تا 1352 می‌پردازد، از معدود آثاری است که به رویدادهای سیاسی این دوره پرداخته است. در این دوره که با حضور پررنگ شریعتی در حسینیه ارشاد گره خورده، تعدادی از دانشجویان و روشنفکران به عرصه مبارزه با رژیم سلطنتی پا می‌گذارند. این مبارزات که رنگ و بوی قهرآمیز دارد، هم زمان با فعالیت‌های فکری و فرهنگی شریعتی است که در میان دانشجویان با گرایش مذهبی، طرفداران زیادی داشت. تعارض میان خط مشی قهرآمیز و خط مشی فرهنگی در آن دوران نیز چالش‌ها و بحث‌های زیادی میان دو جریان برانگیخت که در این رمان به گوشه‌هایی از این اختلاف اشاره می‌شود.

با این همه رمان «سایه‌های باغ ملی» تنها به گزارش این رویدادها بسنده نمی‌کند، بلکه با بهره‌گیری از چند راوی به کالبدشکافی شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران می‌پردازد. علاوه بر اینها لایه‌های عاطفی این رمان، سطوح دیگری از روابط آدم‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد.

نشست نقدوبررسی رمان «سایه‌های باغ ملی» سه‌شنبه 16بهمن در فرهنگسرای گلستان واقع در خیابان جانبازان غربی(گلبرگ) نرسیده به میدان امامت(هفت حوض) ساعت 17تا 19 برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها