پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
«نامه‌های شفاهی» محمد صالح‌ علا منتشر شد

«نامه‌های شفاهی» نوشته محمد صالح علا به روایت مشکلات و مصائب زندگی در پایتخت با حسی شاعرانه و چاشنی طنز می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محمد صالح‌‌ علا از افرادی است که توانسته لحن خاص صحبت کردن خود را برای همگان جا بیاندازد و بسیاری از تکیه کلام‌‌های او چون «دو قدم مانده به صبح» از برنامه پرمخاطب چشم شب روشن در اذهان مانده است.

صالح‌ علا را دقیقا نمی‌شود در یک دسته و گروه جای داد. او نویسنده، شاعر، فیلمساز و مجری تلویزیونی است. و با اینکه برنامه‌های تخصصی در حوزه ادبیات و فرهنگ اجرا می‌کند نوع خاص صحبت کردن و بیان ویژه‌اش سبب شده مخاطبان عام‌تری هم جذب برنامه او شوند.
حالا کتاب نامه‌های شفاهی با عنوان فرعی نوشته‌های پراکنده از او منتشر شده است. نوشته‌هایی که هرکدام بیشتر از یک یا نهایتا دو صفحه نیستند، یادداشت‌هایی که شبیه دلنوشته‌های محمد صالح علا هستند اما داستان دارند. این نوسنده با همان روایت و لحن شیرین و جذاب و آشنای خود، به نقل یک خاطره یا حسی زودگذر که او را تحت تاثیر قرار داده می‌پردازد و آنقدر صمیمی این کلمات را به نگارش درآورده که خواننده گاهی حس می‌کند نویسنده از میان حروف کتاب سربرآورده و در حال گفت‌وگوی رودررو با اوست.



مثلا در  بخشی از کتاب اینگونه می‌نویسد: «بقال سرکوچه ما انسان فرهمندی است. می‌گفت یکی هرروز می‌آید از بقالی من خرید می‌کند. او چیزی را از میان چیزها انتخاب می‌کند.سیب زمینی های لک‌زده، پیازهای پلاسیده، را در دستمالش می‌ریزد. می‌گویم چرا تازه‌ها را بر نمی‌دارید می‌گوید پس همسایه‌هایم چه کنند پلاسیده‌ها را بگذارم برای آنها؟...»

حال‌وهوای نوشته های این کتاب حول و حوش تهران و مصائب و مشکلات زندگی در پایتخت است اما در عین حال طنز صالح علا سبب می‌شود این مشکلات به زبانی جذاب برای شما روایت شود.

کتاب «نامه‌های شفاهی» نوشته محمد صالح‌ علا به تازگی در هزار نسخه و با قیمت 40000تومان از سوی نشر پوینده منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها