پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
درآمد ناشران آمریکایی در سال 2017 اعلام شد/ مستند بالاتر از داستان

اتحادیه ناشران آمریکا در گزارش سالیانه خود میزان درآمد ناشران از طریق کانال خرده‌فروشان و فروشگاه‌های آنلاین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فوربس، اتحادیه ناشران آمریکا (AAP) متعاقب اعلام درآمد ناشران کشور انگلیس، اطلاعات مربوط به درآمد ناشران آمریکایی را اعلام کرد. در گزارش این اتحادیه درآمد کلی ناشران آمریکایی در سال 2017 بیش از 26میلیارد و 230 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که البته این رقم نسبت به سال 2016 کمتر است. در سال 2016 ناشران آمریکایی 26میلیارد و 272 میلیون دلار درآمد داشتند.

در گزارش سالیانه اتحادیه ناشران آمریکا پنج حوزه درآمدزا ذکر شده بود که شامل تجارت مستقیم کتاب، کتاب‌های چاپ شده در حوزه تحصیلات عالی، کتاب‌های تخصصی، نشر دانشگاهی و تحصیلات ابتدایی است. گزارش درآمد ناشران در این پنج حوزه اعلام شده است.
بر اساس این گزارش ناشران آمریکایی در سال 2017 فروش کتاب از طریق کانال‌های توزیع کتاب در خرده‌فروشی‌ها و سایت‌های آنلاین فروش کتاب تقریباً رقمی مساوی را تجربه کردند. رقم درآمد در خرده‌فروشی‌ها 7میلیارد و 600میلیون دلار درحالیکه این رقم برای فروشگاه‌های آنلاین معادل 7میلیارد و 500میلیون دلار بود.

در میان کتاب‌های فروخته شده سهم فروش کتاب‌های چاپی با یک میلیارد نسخه بیشتر بوده است و سهم فروش کتاب‌های مستند نسبت به دیگر موضوعات با فروش 6میلیارد و 180 میلیون دلاری بیشتر بود. در میان کتاب‌های داستانی نیز کتاب‌های نوشته شده برای قشر بزرگسال نیز با فروش 4 میلیارد و 380 میلیون بیشتر بود. در مورد کتاب‌ای صوتی نیز درآمد ناشران در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن 28درصد رشد داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها