شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
ترخیص کاغذ چاپ و A4 از گمرک آغاز شد

حسین‌ میرباقری؛ رییس اتحادیه کاغذ و مقوا با اشاره به آغاز ترخیص کاغذ چاپ و A4 گفت: به دنبال دستور سازمان امور مالیاتی مبنی ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به کاغذهای چاپ و A4 تعلق نمی‌گیرد زیرا این مواد از کالاهای چاپ و بسته‌بندی به شمار می‌آیند.

حسین میرباقری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: چندی پیش به دنبال انباشت بخش زیادی کاغذ و مقوا در بندر شهید رجایی بحث تعرفه‌ها را از سازمان امور مالیاتی استعلام کردیم که اعلام شد ۹ درصد ارزش افزوده به کاغذ تعلق نمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: نظر سازمان امور مالیاتی سریعا به گمرک ارسال شد و مشخص شد که ارزش افزوده به کاغذ چاپ و A4 همچنین کاغذهای تحریر تعلق نمی‌گیرد.
 
میرباقری با بیان اینکه اختلاف نظر سازمان استاندارد و اداره گمرک دلیل اصلی این موضوع شده بود، گفت: اختصاص ۹ درصد ارزش افزوده به کالاهای مختلف اکنون حل شده است و کالاهای این حوزه در حال ترخیص است.
 
رییس اتحادیه کاغذ و مقوا همچنین درباره علت افزایش قیمت مقوای پشت طوسی نیز توضیح داد: قیمت جهانی تولید مقوا در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و به دنبال نوسانات نرخ ارز در کشور قیمت خرید و فروش آن نیز بالا رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها