سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
مفاخر فرهنگ و ادب در موقوفه حاج حسین ملک تجلیل می‌شوند

به مناسبت هشتاد سالگی موزه ایران‌باستان و کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین ویژه «هشتاد سال مشق فرهنگ در باغ ملی» شنبه 6 آبان با حضور مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب و هنر در موقوفه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برنامه‌های ویژه هشتاد سالگی بیان کرد: برپایی تورهای ویژه برای اقشار مختلف از جمله کودکان و سالمندان، ارائه کارت بازدید رایگان شش ماهه به هشت‌ساله‌ها و هشتادساله‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف از برنامه‌های مشترک دو نهاد برای جشن هشتادسالگی است.
 
مهدی یساولی درباره برنامه‌های موسسه ملک در این روز نیز گفت: روز 6 آبان نمایشگاه دائمی «هنرهای تزئینی» در طبقه دوم موزه و نماشگاه گزیده اسناد حاج حسین آقا ملک در نگارخانه گشایش می‌یابد.  
 
وی با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات بزرگان درباره حاج حسین آقا ملک افزود: این کتاب بخشی از تاریخ شفاهی زندگی حاج حسین آقا ملک بوده و دفتر نخست آن که شامل 40 خاطره است در آیین هشتاد سالگی رونمایی می‌شود.
 
مدیر روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک بیان کرد: تجلیل از هشت تن از بزرگان و مفاخری که با حاج حسین ملک و یا با کتابخانه و موزه ایشان از نزدیک آشنایی داشتند نیز از دیگر برنامه‌های این آیین خواهد بود. سید عبدالله انوار، امیربانو امیری فیروزکوهی، ژاله آموزگار، ناصر تکمیل همایون و علی بلوکباشی برخی از این مفاخر هستند.
 
  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها