سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
درگذشت نویسنده و مفسر قرآن کریم در نیشابور

استاد محمدحسن جواهری از معاصرین و پیشکسوتان عرصه نویسندگی و تفسیر قرآن کریم، یکشنبه 30 مهر در نیشابور به دیدار حق شتافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌‌رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در این‌باره بیان کرد: استاد محمدحسن جواهری از معاصرین و پیشکسوتان عرصه نویسندگی  و مفسر قرآن کریم، دارای 6 اثر چاپی «خودآموز قرآن بدون معلم»، «رمز عشق (داستان حضرت یوسف)»، «پرنس یا کنیز (داستان حضرت نرگس خاتون)»، «پیشمرگان کاروان (داستان حضرت مسلم )» و «شلیک خنده (2مجلد)» در کارنامه خود دارد.
 
وی افزود: این نویسنده و مفسر قرآن کریم، آثارغیرچاپی از جمله «المقتل»، «رمز شهرت»، «معالم‌الدین» و «جن» را آماده چاپ دارد که در اختیار دوستان و فرزند ایشان است .
 
عباس کرخی در معرفی درباره زندگی و شخصیت مرحوم محمدحسن جواهری گفت: محمدحسن جواهری، متولد اول مهر 1294 شمسی در تهران است که در سال 1330 برای تحصیل به نجف رفت و پس از بازگشت به ایران به‌صورت موقت به کارهای بانکی مشغول شد و بیشترین وقت خود را در تحصیل و نگارش علوم قرآنی و اهل بیت (ع) صرف کرد و پس از 102 سال عمر بابرکت و سکونت در نیشابور به دیدار حق شتافت.
 
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور ادامه داد: استاد  از کودکی شاگرد برجسته مرحوم حاج شیخ رجبعلی خیاط بود که در درک وفهم او ازمعانی والای قرآن کریم واهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه براساس وصیت محمدحسن جواهری، تمامی کتاب‌های کتابخانه شخصی ایشان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور واگذار خواهد شد، درگذشت این استاد والامقام، چهره ماندگار و استادی که اخلاق، مرام و جوانمردی او همه را شیفته و مرید خود کرده بود را تسلیت گفت.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید هاشم حسینی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    خدا رحمتش کند خیلی دوست داشتم از نزدیک ببینمش اما قسمتم نشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها