سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
توجه ویژه نمایشگاه کتاب بلگراد به آثار آلمانی‌زبان

چهار کشور آلمانی‌زبان در مرکز توجه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد در کشور صربستان قرار دارند که امسال شصت‌و‌دومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از چاینا‌ دیلی، نمایشگاه کتاب بلگراد یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی جنوب شرق اروپا محسوب می‌شود. نمایشگاه توسط میرو ویکسانویچ، نویسنده صربستانی و کارل مارکوس گاس، نویسنده اتریشی افتتاح شد.
 
 این دو نویسنده درباره نقش ادبیات و کلمات در حفظ زبان سخنرانی کردند. کارل مارکوس گاس خاطرنشان کرد آلمان، سوئیس، لیختن‌اشتاین و اتریش دارای سنت‌هایی هستند که به توسعه تاریخی و فرهنگی مختلف یاری می‌رساند. گاس در این باره گفت: «اگرچه این چهار کشور همه به زبان آلمانی تکلم می‌کنند اما زبان آن‌ها تفاوت‌هایی دارد که موجب ایجاد و البته غنی‌سازی صداهای مختلف در ادبیات می‌شود. البته این تفاوت‌ها چنان نیست که ما نتوانیم زبان خود را زبانی واحد بدانیم. همین موضوع سبب تبادل فرهنگ و هنر بین کشورها می‌شود.»
 
آلمان، سوئیس، لیختن‌اشتاین و اتریش با هزار نسخه کتاب تلاش می‌کنند ادبیات معاصر خود را در این نمایشگاه به ملل دیگر معرفی کنند.
 
نمایشگاه کتاب بلگراد از تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) آغاز شده و تا 29 اکتبر (7 آبان‌ماه) ادامه خواهد یافت. آلمان مهمان افتخاری امسال نمایشگاه کتاب است و سخنرانی‌ها، گفت‌وگوهای آزاد و برنامه‌های زیادی برای نمایشگاه تدارک دیده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها