سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
جلدهای جدید «نیروی برتر لاکی» در راه است

آنیتا یارمحمدی، مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، از ترجمه جلدهای دوم و سوم مجموعه «نیروی برتر لاکی» خبر داد و گفت که آنها را به زودی برای چاپ به انتشارات پیدایش تحویل می‌دهد.

آنیتا یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جدیدترین آثارش اظهار کرد: چندی پیش نخستین جلد از مجموعه «نیروی برتر لاکی» یکی از آثار برگزیده سوزان پاترون با تصویرگری فلیپ دوپاسیکه و کتاب برگزیده شورای کتاب کودک آمریکا، از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت در حال حاضر نیز مشغول ترجمه جلد دوم و سوم این مجموعه هستم.
 
این مترجم بیان کرد: در مجموعه «نیروی برتر لاکی» داستان دختربچه‌ای بیان می‌شود که در منطقه‌ای بیابانی و صحرایی در کالیفرنیا زندگی می‌کند منطقه‌ای که آدم‌های خیلی کمی در آنجا زندگی می‌کنند. مادر این دختر مرده است و سرپرستی او را خانم فرانسوی به نام بریجیت قبول کرده است که از دوستان پدرش بوده در جلد اول ارتباط این دختر با این خانم فرانسوی و ترس دختر از اینکه او را تنها بگذارد بیان می‌شود در جلد دوم نیز دختری از یک شهر دیگر با یک گروه توریستی وارد شهر می‌شود و لاکی برای نخستین بار می‌تواند یک دوست دختر هم‌سن و سال خودش پیدا کند و از این مساله بسیار خوشحال است اما در نهایت اتفاق‌های خطرناکی برایشان رخ می‌دهد.
 
وی درباره این مجموعه توضیح داد: فضای عاطفی بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد. اما جنبه رمانتیکی زیادی ندارد و کتاب جذابی برای نوجوانان محسوب می‌شود. جلد نخست این مجموعه توانسته است برنده 5 لاک‌پشت پرنده شود. ترجمه جلد دوم را تا چند روز دیگر به پایان می‌رسانم و آن را برای چاپ به نشر پیدایش تحویل می‌دهم. جلد سوم هم تا آخر پاییز تحویل می‌دهم.
 
یارمحمدی درباره سایر آثارش نیز بیان کرد:‌ در حال حاضر نیز مشغول ترجمه مجموعه 10 جلدی داستان کودک برای انتشارات هوپا هستم که تابه‌حال دو جلد آن را ترجمه کرده و به ناشر تحویل داده‌ام. جلد سوم هم به‌‌زودی تحویل می‌دهم که تا پایان پاییز سه جلد نخست این مجموعه منتشر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها