دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
​مهلت شرکت در نهمین جشنواره کتاب برتر تمدید شد

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان مهلت شرکت در نهمین دوره جشنواره کتاب برتر را تا پانزدهم تیرماه 1396 تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان نهمین دوره جشنواره کتاب برتر را با نگاه ویژه به نقش مدیریتی ناشران در حوزه کتاب‌های تالیفی شامل داستان، شعر، علمی و آموزشی در سال 1396 برگزار می‌کند. در این جشنواره کتاب‌های تالیفی چاپ اول سال 1394 تا 1395 را بررسی و ارزیابی می‌شود.
 
براین اساس ناشران حوزه کتاب کودک و نوجوان می‌توانند حداکثر تا پانزدهم تیرماه سال جاری، دوجلد از هر عنوان تولید شده تالیفی چاپ اول دوسال گذشته خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، بلوار کریم‌خان‌زند، ابتدای خیابان حافظ، کوچه هورچهر، شماره 13 واحد 2 ارسال کنند.
 
از آنجا که نخستین مرحله داوری گزینش و انتخاب کتاب‌های واجد شرایط برای ارسال به جشنواره توسط ناشران شرکت‌کننده به انجام می‌رسد برای آشنایی برخی از ملاک‌های داوری جشنواره به اختصار بیان می‌شود.
 
ملاک‌های داوری محتوا

داستان: حفظ عناصر داستانی، ایجاد کشش و خلاقیت و نوآوری
شعر: بهره‌گیری از تخیل، خلاقیت و نوآوری در شکل و محتوا
علمی و آموزشی: اعتبار علمی نوآوری، تناسب شیوه و نگارش با موضوع، توجه به ویژگی‌های سنی و نیازهای مخاطب و به‌کارگیری واژه‌ها و مفاهیم قابل درک
 
ملاک‌های تصویر و گرافیک

خلق فضای مناسب با متن، همراهی متن با تصویر، مطابقت تصویر واقعی با مستندات تاریخی و علمی، نوآوری در شکل و رنگ و ترکیب‌بندی ساختار تصویر و متن و طراحی جلد متناسب با سایر عناصر.
 
ملاک‌های مدیریت نشر

نیازسنجی در انتخاب و سفارش و محتوای کتاب، نوآوری و خلاقیت،ویراستاری مناسب برای گروه سنی مخاطب، انتخاب قطع مناسب، کیفیت مناسب چاپ، کیفیت خوب صحافی، انتخاب مواد اولیه متناسب با متن و گروه سنی مخاطب، تناسب با نیازهای علمی و فرهنگی و توجه به ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی.

آمیس، افق، اندیشه و فرهنگ جاویدان، با فرزاندان، براق، برف، بهار دل‌ها، به‌نشر، بین‌المللی گاج، پیام مشرق، پیدایش، تیمورزاده، پیک ادبیات، جمال، جلوه هنر غدیر، چکه، چرخ‌و‌فلک، خانه آفتاب، خانه ادبیات، دادجو، دانش‌نگار، ذکر، زعفران، زیتون، سازوکار، سایه‌گستر، سرو یاسین، شورا، شهر قلم، طراحان ایماژ، طلایی، عصر میعاد، علمی فرهنگی، غنچه، فاطمی، فرای علم، فرهنگ مردم، فنی ایران، قدیانی، قلم زرین، قو، کافل، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب نیستان، کتابک، گیسا، لوپه‌تو، مبتکران، محراب قلم، کتاب جمکران، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، موسسه فرهنگی مدرسه برهان، مهاجر، مهرزهرا، نخستین، نغمه نواندیش، نگارینه، نوای مدرسه، ویژه نشر، هفت آسمان و هنر آبی، برخی از ناشران کودک و نوجوانی هستند که تا به حال آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها