یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
​انتشار جدیدترین اثر هشام مطر

جدیدترین اثر هشام مطر با عنوان «بازگشت» که برنده‌ جايزه‌ پوليتزر سال ٢٠١٧ در بخش زندگينامه شده بود، به زودى با اجازه‌ رسمى نویسنده و ناشر در ايران منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پس از انتشار كتاب «در كشور مردان» نوشته‌ى هشام مطر اين بار نيز، قرارداد رسمى انتشار كتاب «بازگشت: پدران، پسران و سرزمين بين‌شان» از همين نويسنده، با نشر کتاب کوله‌پشتی امضا شده است.

اباذر رضانيا معلم در گفت‌وگو با ايبنا اظهار کرد: پس از انتشار كتاب «در كشور مردان» كه با اجازه‌ رسمى ناشر و هشام مطر انجام شد، دوستى خوبى بين دو نشر و همين‌طور نويسنده به وجود آمد و پس از رضايتى كه ناشر از همكارى با نشر كوله‌پشتى داشت، اجازه‌ انتشار كتاب اخير اين نويسنده را نيز به ما داده است.

وی ادامه داد: اين كتاب كه برنده‌ جايزه‌ پوليتزر سال ٢٠١٧ در بخش زندگينامه شده است، از سوی شبنم سميعيان در حال ترجمه است و به زودى روانه‌ بازار خواهد شد.

مدیر انتشارات کتاب‌ کوله‌پشتی در توضیح کتاب گفت: نويسنده در اين كتاب سفر خود به ليبى براى پيدا كردن پدر گمشده‌اش را روايت مى‌كند. هشام مطر نوزده ساله و دانشجو در انگليس بود كه پدرش در يك فعل و انفعال پيچيده ناپديد شد. هشام هيچ وقت پدرش را دوباره نديد اما هرگز هم نااميد نشد و همچنان اميدوار بود كه پدرش ممكن است زنده باشد. ٢٢ سال بعد هشام بعد از فروپاشى نظام قذافى به كشور خود ليبى برمى‌گردد تا دنبال راز ناپديد شدن پدرش بگردد. كتاب «بازگشت»، داستانى درباره‌ يافته‌هاى اوست.

وی در پایان اظهار کرد: هشام مطر اين روزها بسیار درگير است اما در تلاش هستيم تا از وی مقدمه‌اى اختصاصى براى ترجمه‌ فارسى اين كتاب بگيريم.

هشام مطر، نویسنده 41 ساله اهل کشور لیبی است. وی هم اكنون در لندن زندگی می‌كند و داستان‌هایش را به زبان انگلیسی و فرانسه می‌نویسد. او با در هم‌آمیختن حقیقت و خیال، داستانی را بیان می‌کند که با توصیفات جذاب و روایت ساده‌اش می‌تواند مخاطب را از هر کشور و فرهنگی به سوی خود جلب کند. «در کشور مردان» نخستین رمان منتشر شده از مطر است که در سال 2006 در انگلستان چاپ و در همان سال نامزد دریافت جایزه ادبی «من بوکر» شد. این کتاب تاکنون به بیش از 20 زبان دنیا ترجمه شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها