کتاب «چرا کسب و کارها شکست میخورند» تالیف دکتر حیدر امیران و مهندس امیرحسین علمبیگی توسط انتشارات امیران راهی بازار نشر شد.
این کتاب از 14 فصل با نامهای «سبک رهبری و مدیریت مدیران ارشد سازمان و کیفیت سبک رهبری سازمان»، «رویکرد مدیران به برنامهریزی و تفکر استراتژیک»، «هنر کشف فرصتها و استفاده بهموقع از آنها»، «برداشتها و نحوه برخورد سازمانها با منابع انسانی»، «رویکرد سازمان به استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی»، «نحوه مواجهه سازمان با وقایعی ناخوشایند و نحوه عبرتآموزی از اتفاقات و وقایع منفی»، «نتیجهگرایی و توجه به پیامدهای کسب و کار»، «توان سازمان در برقرار تعاملات محیطی و تحلیل فضای کسب و کار و مساعد کردن آن برای خود»، «توانایی و رویکرد سازمان در تحلیل فضای کسب و کار»، «نوع نگاه سازمان به آینده و درک آن از مباحث آیندهپژوهی»، «کیفیت ساختار و سبد سرمایهگذاری سازمان»، «قدرت سازمان در بازاریابی، فروش و برندسازی»، »چگونگی همکاری سازمان با سایر سازمانهای موثر بر فعالیتهای آن» و «کیفیت ساختار سازمانی و فرآیندهای آنها» تشکیل شده است.
در این کتاب مخاطب با مباحث مختلف کسبوکار و راههای جلوگیری از شکست آشنا میشود. در معرفی این کتاب آمده است: «بسیاری از کسب و کارها شکست میخورند. بسیاری از محصولات نوآورانه در قفسهها خاک میخورند. بسیاری از برنامههای بازاریابی با شکست روبهرو میشوند. با این چالش چگونه روبهرو شویم؟ چگونه از کسبوکارها مراقبت کرده و آنها را حفظ کنیم؟ یک کسبو کار موفق تنها نتیجه یک ایده عالی نیست. یک کسبوکار بادوام صرفا با یک تیم عالی بهدست نمیآید. کسبوکارهای بهوجود میآیند تا یاد بگیرند. کسبوکارها تشکیل میشوند تا مدام امتحان کنند. منظور به برنامگی نیست بلکه کسبوکارها باید هرچه سریعتر فرضیات خود را در میدان عمل و در برابر مشتریان واقعی تست کنند و سعی کنند هرچه سریعتر با بازخوردگی که میگیرند به یادگیری برسند. اگر کسب و کارها متوجه شوند که فرضیات آنها صحیح نیست باید فورا مسیر حرکت خود را تغییر دهند و اصطلاحاً چرخش کنند.
کسب و کارهای فراوانی با ایدهای که تصور میکردند مشتریان میخواهند کار خود را آغاز کردند. آنها سپس ماهها و گاهی سالها وقت صرف کردهاند تا محصولشان را بینقص کنند بدون اینکه حتی یکبار آن را به مشتریان آینده خود حتی در یک قالب ابتدایی نشان دهند. اغلب آنها خود را از نظر مشتریانشان محروم میکنند. آنها اغلب هرگز با مشتریان صحبت نمیکنند که آیا از نظر آنها محصول جذاب است یا خیر. زمانی که در نهایت مشتریان با بیاعتنایی خود نسبت به ایده نظرشان را میگویند متوجه میشوند که شکست خوردند.
کسب و کارها چه در بخش دولتی و خصوصی و یا تعاونی و چه در حوزههای کسب و کار صنعت، کشاورزی و خدمات، چنانچه هوشمندانه در پی شناسایی و تعیین مسایل و بیماریهای خود نباشند، قطعا با شکست و اضمحلال نیز مواجه شده و از گردونه رقابت خارج خواهند شد.
اما بهراستی چه مسایل و بیماریهایی برای کسبوکارها مشکلآفرین و دردسرساز میباشند؟ کدامیک از بیماریها نفس کسب و کار را به شماره انداخته و آنها را با خطر انقراض مواجه میکنند؟
کتابی که پیش رو دارید در پی آن است تا با اتکا به تجارب علمی و عملی مولفین خود، زمینههای شناخت دلایل شکست و ناکامی کسبوکارها را برای شما فراهمآورده و در این زمینه با نشان دادن دلایل شکست سازمانها شما را نسبت به شناسایی و تعیین بهموقع آنها حساس و هوشیار نماید.
ما امیدواریم این کتاب خالق ایدههای ناب در فرایند پرچالش ولی جذاب حفظ و صیانت از کسب و کار شما باشد.»
حیدر امیران، دکترای مدیریت تولید و عملیات دارد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و رئیس هیأت مدیره شرکت مشاورین کیفیتساز کارآفرین است. وی مولف بیش از 60 جلد کتاب در حوزههای مدیریت کیفیت، بهرهوری، تعالی سازمانی و استراتژیک است. مهندس امیرحسین علمبیگی، فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و رئیس هیأت مدیره شرکت محب است. او یک بار بهعنوان کارآفرین برتر ملی در صنعت مواد شوینده و بهداشتی انتخاب شده است.
کتاب «چرا کسب و کارها شکست میخورند» تالیف دکتر حیدر امیران و مهندس امیرحسین علمبیگی در 180 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهبهای 19هزار و 900 توسط انتشارات امیران راهی بازار نشر شده است.
نظر شما