چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
شماره جدید فصلنامه «ذهن» به پیشخان آمد

شماره جدید فصلنامه «ذهن» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شصت و نهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی معرفت‌شناسی و حوزه‌های مرتبط با عنوان «ذهن» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

آنتی‌رئالیسـم و شکاکیت نسبت بـه جهـان خـارج به قلم حمیـد علایی‌نژاد و سیدمحمدعلی حجتی؛ استعاره مفهومی رحمت الهی در قرآن کریم به قلم سیده‌مطهره حسینی و علیرضا قائمی‌نیا؛ استدلال خطای حسی و امکان تصور متعارف از ادراک حسی در فلسفه علامه طباطبایی! به قلم حمید حسنی و رضا اکبلنگرریان از جمله مطالب این شماره است.

همچنین مطالب دیگری با عناوین از فلسفه علم تا فلسفه علوم انسانی(درآمدی بر فلسفه علوم انسانی از نظرگاه هیدگر) نوشته علی فتحی؛ ماهیت تشکیکی مفاهیم اخلاقی و نقش آن در تفسیر گزاره‌های اخلاقی نوشته محمد عالم‌زاده‌ نوری؛ چگونگی ترابط احساس و شناخت در متن دین، عرفان، تجربه دینی و عرفانی از دیدگاه ویلیام جیمز و ویلیام هاکینگ نوشته سیداحمد فاضلی؛ محدودیت گزینشی ساختار مجهول در برجسته‌سازی و پر کردن شکاف اطلاعاتی مفاهیم ذهنی قرآن کریم نوشته الخاص ویسی و فرنگیس عباس‌زاده و تحلیل مفهومی و گزاره‌ای قاعده زرین اخلاق نوشته محمدکریمی لاسکی و احد فرامرز قراملکی در این شماره به چشم می‌خورد.                                                                         

شصت و نهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی معرفت‌شناسی و حوزه‌های مرتبط با عنوان «ذهن» در 264 صفحه به بهای 6 هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.



30 مقاله‌ اجتماعی
 
کتاب «30 مقاله‌ اجتماعی» نوشته ام‌البنین طالبی دارستانی از سوی انتشارات دهسرا روانه بازار نشر شده است.
 
در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «نویسنده این اثر یک معلم بازنشسته و با کوله‌باری از تجربه و با اندیشه‌ای پر از بایدها و نبایدها که پس از 40 سال دوری از وطن (رودبار) دوباره هوای وطن او را برانگیخت تا به محل زادگاهش مراجعت کند و شروع کرد به نوشتن مقاله‌هایی که به نوعی کاستی و کمبودهای جامعه‌اش را به تحریر درآورد و خواسته‌های مردمش را از دولتمردان طلب کند!
 
و چون ره‌آورد تکنولوژی و صنعت مدرن جابه‌جایی زودهنگام دولتمردان هست مقاله‌هایی که در نشریه وزین شکوفه‌های زیتون نوشته بود (30 مقاله اجتماعی) جمع‌آوری کرده، بصورت کتابی درآورده است.»
 
کتاب «30 مقاله‌ اجتماعی» نوشته ام‌البنین طالبی دارستانی با شمارگان هزار نسخه در 112 صفحه به بهای 7 هزار تومان از سوی انتشارات دهسرا روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها