یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
​«پدر کشتگی»‌ به بازار نشر رسید

رمان «پدرکشتگی»‌، اثر سلمان امین توسط انتشارات ققنوس راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «پدرکشتگی»، جدیدترین اثر سلمان امین است که توسط انتشارات ققنوس راهی بازار نشر شده است. این رمان فضای اجتماعی دارد و مانند سایر رمان‌های این نویسنده، شخصیت‌هایش در تقابل با یکدیگر هستند.

داستان این رمان در تهران شلوغ این روزها می‌گذرد اما رمان شهری آپارتمانی نیست. موضوع داستان از پسرکشیِ داستان رستم و سهراب آمده است. «پدرکشتگی» داستان پسری به نام سیاوش است که تولدش با مرگ مادر همزمان می‌شود و این آغاز رابطه تیره پدرش با اوست. طی حادثه‌ای دیگر، تیر خلاصی به رابطه او با پدرش شلیک می‌شود.

سیاوش نقش اول رمان «پدرکشتگی»، فردی است که از همسر اول خود جدا شده و اکنون با همسر دوم خود زندگی می‌کند و در هر دو مورد با مشکلات جدی روبه‌رو شده است. وی از همسر اول خود جدا شده و برای درمان بیماری روانی خود نزد روانشناس می‌رود که همسر دوم خود را که او هم از مراجعه‌کنندگان به روانشناس بوده، ملاقات می‌کند. در این کتاب بحران‌های اجتماعی که امروز جامعه ما را تهدید می‌کنند، به‌طور عینی نشان داده شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «‌راستش یک موضوع مسخره دیگر هم وجود داشت که باعث شد من و لاله به هم نزدیک شویم؛ تهران، این شهر دامنگیر ناگزیر! از تو چه پنهان، مرض صعب‌العلاجی در میان تهرانی‌ها وجود دارد و آن این است که هرجا غیر از شهرشان یکدیگر را ملاقات کنند، زرتی عاشق هم می‌شوند؛ فرقی نمی‌کند ناتینگهام باشند یا تربت جام، ممکن است توی خود تهران محل سگ به هم نگذارند، اما دیدار دو تهرانیِ تنها، در هر جای دنیا که باشد، به نتیجه‌ای بهتر از ازدواج ختم نمی‌شود.
وقتی تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم، همه کارهایمان را رها کردیم و، به شکل خستگی‌ناپذیری، گذاشتیم به جوریدن سجایای اخلاقی هم! ما از هم دو تا آدم مهربان، منطقی، دوست‌داشتنی و قابل تحمل ساختیم تا بلکه حرکت در دست‌اندازهای خردکننده زندگی را ساده‌تر کنیم. حالا که همه‌چیز تمام شده، می‌دانم این عشق نبود که ما را از موجوداتی معمولی به افراد بی‌نقص و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کرد، ما به هم محتاج بودیم و عشق خودش محصول این احتیاج بود.»

کتاب «پدرکشتگی» نوشته سلمان امین در 232 صفحه، شمارگان 1650 نسخه، و به بهای 14 هزار تومان، توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها