یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
علی صاحبی درباره مثنوی کارگاه برگزار می‌کند

کارگاه «بر دریا کنار مثنوی» با تدریس دکتر علی صاحبی در موسسه سروش مولانا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کارگاه «بر دریا کنار مثنوی» آخرین برنامه‌ای است که سروش مولانا برای سال جاری تدارک دیده است. دکتر علی صاحبی که عضو هیئت علمی موسسه ویلیام گلسر استرالیا است، در این کارگاه قصد دارد سویه‌هایی از مولانا را به ما نشان دهد که شاید تا به حال کمتر به آن پرداخته شده است.

صاحبی که او را می‌توان از اصحاب «نظریه انتخاب» برشمرد، معتقد است، همه ما می‌توانیم ناخدای کشتی خود باشیم و اختیار تصمیم‌های خود را به دست گیریم و تبعات این تصمیم‌ها را کنترل کنیم. صاحبی قصد دارد در این کارگاه با استمداد از آموزه‌های جلال‌الدین بلخی به ما بگوید چطور می‌توانیم تصمیم‌های موثرتری در زندگی‌مان بگیریم و تبدیل به کسی شویم که می‌خواهیم.
 
وی در این کارگاه به طور مشخص به سوالات «مولانا چگونه به سلامت روان انسان امروزی کمک می‌کند؟»، «چگونه با استمداد از مولانا با واقعیت‌ها روبه‌رو شویم؟»، «چگونه با استمداد از مولانا تاب آوری خود را در برابر درد و رنج‌ها افزایش دهیم؟»، «معنای زندگی از نگاه مولانا چیست؟»، «چه وجهی از تفکر مولانا را امروزه باید که نادیده گرفت؟» و «چگونه با تمثیل‌های مولانا به سمت یک زندگی غنی، همه جانبه و معنادار حرکت کنیم؟» پاسخ خواهد داد.
 
کارگاه «بر دریا کنار مثنوی» پنجشنبه (19 اسفندماه) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی موسسه سروش مولانا به شماره 88253719-88255204 تماس بگیرید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها