سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
رامسری: سیستم آموزش و پرورش بچه‌ها را از کتاب‌ خواندن دور کرده است / برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار مرادی کرمانی

لیما صالح رامسری، مدیرمسئول انتشارات معین، معتقد است که سیستم آموزش و پرورش بچه‌ها را از کتاب‌خواندن دور و به‌گونه‌ای تربیت کرده که فکر می‌کنند معیار خوب بودن و درس‌خوان بودن، تست زدن است نه کتاب‌خواندن.

مدیرمسئول انتشارات معین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: بزرگترین عاملی که سبب شده کودکان و نوجوانان از کتاب خواندن فاصله بگیرند و انگیزه‌ای برای مطالعه نداشته باشند، سیستم آموزش و پرورش است. این سیستم بچه‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کرده که فکر می‌کنند برای کسب موفقیت باید به سراغ تست و کنکور باشند تا کتاب خواندن و معیار خوب بودن و درس‌خوان بودن، تست زدن است نه کتاب‌ خواندن.
 
لیما صالح رامسری افزود: در این شرایط دانش‌آموزان دیگر نه فرصتی برای خواندن کتاب‌های غیردرسی دارند نه انگیزه‌ای. در نتیجه روزبه‌روز از کتاب خواندن فاصله می‌گیرند، در حالی‌که آموزش و پرورش باید با اجرای برنامه‌هایی کودکان و نوجوانان را به کتاب‌ خواندن تشویق کند؛ مانند برنامه‌ای که اخیرا از سوی معاونت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان اجرا شده است.
 
وی در ادامه سخنانش از برگزاری مسابقه کتابخوانی در مدارس کرمان خبر داد و در این‌باره توضیح داد: معاونت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان در قالب برنامه‌ای برای افزایش گرایش دانش‌آموزان به کتابخوانی و آشنایی بیشتر با آثار هوشنگ مرادی کرمانی، مسابقه کتابخوانی را برای دانش‌آموزان ابتدایی و دبیرستانی این استان برگزار می‌کند.
 
این ناشر گفت: بر این اساس معاونت آموزشی آموزش و پرورش استان کرمان، پوستری از آثار مرادی کرمانی که از سوی انتشارات معین چاپ شده است را در اختیار مدارس قرار داده و از ما خواسته است که مجموعه آثار این نویسنده را برای مدارس متقاضی ارسال کنیم. این آثار از سوی کارشناسان در مدارس بررسی شده و آثار مناسب برای گروه سنی دبستان و دبیرستان به‌صورت مجزا مشخص و از سوی مدارس سفارش داده می‌شوند و ما آثار سفارشی را با تخفیف 30 درصدی به مدارس ارسال می‌کنیم تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و بتوانند در مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.
 
رامسری در توضیح بیشتر این برنامه بیان کرد: مسابقه کتابخوانی استان کرمان در قالب سه مرحله انجام می شود. یک مرحله برای دانش‌آموزان ابتدایی در بهمن‌ماه و یک مرحله برای دانش‌آموزان دبیرستانی که در اسفندماه برگزار می‌شود. سپس در اردیبهشت 1396 جشنواره‌ای برگزار می‌شود و از بهترین‌ها تقدیر خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها