شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
​آثار جدید احمد اکبرپور در راه است

احمد اکبرپور، نویسنده و منتقد ادبی، از تولید رمانی تاریخی درباره ناصرالدین‌شاه برای نوجوانان خبر داد.

احمد اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در کارهای جدیدم سعی کردم به تاریخ بپردازم و ببینم تاریخ کهن سرزمین ما که بسیار دهشتناک بوده تا چه اندازه ظرفیت دارد که دستمایه تولید رمان و داستان برای کودکان و نوجوانان قرار گیرد و بتوان از آن رمانی تولید کرد که هم بیانگر تاریخ ما باشد و هم جذاب و مورد علاقه بچه‌ها؛ ولی رمانی تاریخی نباشد و جنبه ادبی آن بیشتر از جنبه تاریخی‌اش باشد.
 
این نویسنده و منتقد ادبی افزود: چندی پیش براساس اسناد تاریخی رمانی نوشتم که بی ارتباط با تاریخ نیست و مواد خام و اولیه آن را از منابع تاریخی استخراج کرده و با تخیل خود درآمیخته‌ام و رمانی درباره ناصرالدین‌شاه نوشته‌ام.
 
وی درباره این رمان توضیح داد: در این رمان جنبه‌های مختلف زندگی ناصرالدین‌شاه که کمتر به آن پرداخته شده را برای نوجوانان بیان کرده‌ام. به‌عنوان مثال ناصرالدین‌شاه پادشاهی بوده با جنبه‌های متناقض، در عین‌حالی که آدمکش بوده، نقاش هم بوده، عکاسی هم می‌کرده و جزو نخستین افرادی بوده که از خودش عکس سلفی می‌گرفته است.
 
اکبرپور ادامه داد: ماجرای این رمان از جایی آغاز می‌شود که ناصرالدین شاه در یکی از سفرهای استانی‌اش به شیراز می‌رود و در آنجا یکی از نوجوانان که عاشق تاریخ است در تونل زمان به گذشته سفر می‌کند و ماجراهایی رخ می‌دهد که از نزدیک‌ترین افراد به ناصرالدین‌شاه می‌شود.
 
این نویسنده درباره سایر آثار در دست تولیدش نیز گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن مجموعه دیگری با عنوان «اسطبل مطالعه» شامل 6 داستان کودک با فضای طنز هستم. شخصیت‌های این مجموعه شامل یک شیر، پلنگ، گرگ، نویسنده و الاغش است که هربار برای نویسنده و الاغش در برخورد با حیوانات جنگل اتفاقاتی رخ می‌دهد. در بعضی از داستان‌ها، شوخی با افسانه‌های قدیمی مانند مهمان ناخوانده و کدو قلقله زن مطرح شده است.
 
احمد اکبرپور، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، در سال 1349 در ملارد فارس متولد شد. از جمله آثار او می‌توان به «مادربزرگ جادویی»، «امپراطور کلمات»، «قطار آن شب»، «شب بخیر فرمانده» و «من نوکر بابا نیستم» اشاره کرد. کتاب «لحظه‌های سکسکه» از اکبرپور در بیست و هفتمین دوره کتاب فصل، کاندیدای عنوان بهترین رمان نوجوان شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها