مرکز تحقيق و توسعه علومانسانی «سمت» شماره 36 و 37 فصلنامه علمی پژوهشی خود را در قالب مقالاتی با محوريت نگارش کتابهای دانشگاهی منتشر کرد.
در این دو شماره فصلنامه، پژوهشگران و نویسندگان در قالب مقالاتی به بررسی موارد اثرگذار بر شیوه صحیح نگارش کتابهای درسی، از جمله شیوه نگارش، طراحی، مسائل روانشناسی و زبانشناسی میپردازند.
مقالات شماره 36 این فصلنامه پژوهشی شامل «تحلیل انتقادی کتابهای مبانی جامعهشناسی در ایران»، «آسیبشناسی درس مرجعشناسی و روش تحقیق در ادبیات فارسی»، «نقد و بررسی سرفصلهای «کارگاه فرهنگنویسی» و ارائه طرح تدریس و تنظیم درسنامه آن»، «مقایسه کتابهای انگلیسی با اهداف ویژه برای دانشجویان رشتههای مهندسی، علومانسانی و پزشکی در دانشگاههای ایران بر اساس طبقهبندی اصلاحشده بلوم»، «رویکرد سامانمند کمی در شناسایی کتابهای برتر روش پژوهش در علومانسانی و اجتماعی»، «نقد و بررسی کتاب مختارات من الشعر العربی الحدیث، اثر مصطفی بَدَوی» است.
عناوین مقالات شماره 37 فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی میتوان به «تشویش نوشتن: مسئلهمندی نوشتن در حوزة علوم انسانی و اجتماعی در ایران»، «گفتمان بینافرهنگی در کتاب فارسی در کاربرد»، «تحلیل تاریخ تطور جریان روایت ذهنی: الگویی عملی و پیشنهادی روششناختی برای درس «جریانشناسی نثر معاصر فارسی»، «معیارها و شاخصهای تدوین و ارزیابی کتابهای مکالمة عربی دانشگاه پیام نور بر اساس اهداف آموزشی وزارت علوم و فناوری»، «بررسی دیدگاه دانشجویان درباره شیوه آموزش دروس معارف اسلامی با تأکید بر خصایص جمعیتشناختی آنان (نمونه موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)»، «نقد دیوانها و گزیدههای اشعار رودکی منتشر شده در ایران» اشاره کرد.
نشريه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی به مديرمسئولی و سردبيری دکتر احمد احمدی و دبيری دکتر مهدي زارع بهرامآبادی در قالب فصلنامه منتشر میشود.
نظر شما