دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
حجت‌الاسلام محمدی: اهمیت وقف کتاب و کتابخانه کمتر از ساختن مسجد نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه می‌گوید: اهمیت وقف کتاب و کتابخانه در کشور کمتر از ساختن مسجد نیست؛ از این رو سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز برای هدایت و ساماندهی این موضوع، سعی کرده است تا این سیاست را به ادارات خود در سراسر کشور ابلاغ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره سنت وقت کتاب و کتابخانه در کشور و علت بی توجهی به آن عنوان کرد: در گذشته به حمدالله نسبت به این موضوع نیات خوبی داشته و داریم اما این نیات کم است و باید بیشتر شود. باید برای کتابخوانی موقوفات داشته باشیم چون اصل کتاب خواندن امر مهمی است که مورد غفلت واقع شده و مقام معظم رهبری نیز همواره نسبت به آن تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید نسبت به انتشار کتب فاخر علوم دینی و سایر کتب جدید که مورد نیاز دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است، نیز اقدام کنیم. ما هم در این باره گفته‌ایم به مردم اطلاع‌رسانی شود و راهنمایی صورت گیرد اما این میزان کافی نیست.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: بسیاری از مردم دوست دارند نیات موقوفه‌های خود را برای امام حسین (ع) خرج کنند. ما برای ساخت کتابخانه نیز اطلاع‌رسانی کردیم، اگرچه نیات دیگر واقفان خوب است اما در کنار آن‌ها نیاز داریم که بحث کتاب، کتابخوانی و علم و پژوهش را داشته باشیم چون مکمل فعالیت‌های دینی و مذهبی خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز برای هدایت و ساماندهی این موضوع، سعی کرده است تا این سیاست را به ادارات خود در سراسر کشور ابلاغ کند.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: البته اصحاب رسانه‌ها نیز باید این سیاست‌ها را سوال کنند چون این پرسش‌ها می‌تواند به سیاست‌گذاران و مسئولان انگیزه‌ای برای پاسخ‌گویی بدهد.
مردم نیز باید بدانند اهمیت یک کتاب خوب اعم از مساله دینی یا مسایل مبتلا به جامعه کمتر از ساختن مسجد نیست و لازمه زندگی ماست و باید به آنچه که در شئون زندگی نیاز داریم بپردازیم.

وی درباره تعامل با حوزه‌های علمیه قم با توجه به پتانسیل خوب آن‌ها برای وقف کتاب گفت: برخی از علمای دینی ما این اقدام بزرگ را انجام دادند و سرمایه فرهنگی خود را وقف کردند اما جا دارد که بیش از این روی این موضوع کار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها