یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
علیرضا فغانی: تجربیاتم را در «اصول بدنسازی داوران» مکتوب کردم/ کتاب‌هایی به قلم داور شهرآورد 83

علیرضا فغانی، داور آخرین شهرآورد تهران درباره کتابی که با نام «اصول بدنسازی داوران» نوشته است، گفت: در این اثر تجربیاتم را از تمرینات داوری فوتبال نوشته‌ام.

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: دو کتاب تازه در دست انتشار دارم.
 
وی از کتاب «قوانین بازی فوتبال» به عنوان یکی از این آثار یاد کرد و گفت: این کتاب را با همکاری دانیال مرادی ترجمه کرده‌ام که قوانین فوتبال را در سال‌های 2016 و 2017 میلادی در بردارد. این قوانین دچار تغییرات زیادی شده بود و در 216 صفحه منتشر می‌شود.
 
فغانی درباره کتاب دیگر خود با نام «اصول بدنسازی داوران» توضیح داد: این کتاب تجربیات من در دوران داوری در ایران و خارج از کشور را در بر دارد و با توجه به دوره‌های آموزشی که گذرانده‌ام، این کتاب را نوشتم.
 
این داور بین‌المللی فوتبال ادامه داد: از سال 2011 میلادی تمرینات فیفا و دوره‌های آن را می‌گذراندم و با انجام تمرینات این دوره‌ها توانستم به جایگاه کنونی خود برسم. البته در مقدمه کتاب هم نوشته‌ام که در جایگاهی نیستم که بخواهم قوانین حاضر را به داوران دیگر تجویز کنم اما این کتاب شامل توصیه‌هایی است که ‌می‌تواند آمادگی فنی و جسمانی داوران را افزایش دهد.

فغانی اضافه کرد: تمرینات من برپایه کتاب نبود و بر اساس همان تمریناتی که فیفا تهیه می‌کرد، تمریناتم را انجام می‌دادم و در گزارش‌های سالانه به آن‌ها اعلام می‌کردم.
 
به گفته وی، کتاب‌های «قوانین بازی فوتبال» و «اصول بدنسازی داوران» را نشر قائن به زودی روانه بازار نشر خواهد کرد.
 
علیرضا فغانی که جمعه، 26 شهریور 1395 هشتادوسومین شهرآورد پایتخت را سوت زد، حدود یک‌ ماه پیش، بازی فینال المپیک 2016 ریو، بین تیم‌های برزیل و آلمان را داوری کرد و نخستین داور آسیایی شد که به این افتخار دست یافت. وی همچنین سابقه قضاوت فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2015 را هم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها