پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
​سلمانی: «آرزوی اتاق کوچک من» را بخوانید/ اصغر معاذی به معنای واقعی کلمه شاعر است

محمد سلمانی، غزل‌سرای مطرح کشورمان، مجموعه غزل «آرزوی اتاق کوچک من» سروده اصغر معاذی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت که اگر مخاطبان شعر به دنبال یک کتاب خوب هستند، مجموعه غزل اصغر معاذی را مطالعه کنند، چراکه با مجموعه‌ای از غزل‌های خوب و محکم که زبانی امروزی دارند، مواجه می‌شوند.

محمد سلمانی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت:‌ خوشبختانه فضای شعر و ادبیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های محسوسی داشته و کتاب خوب برای مطالعه بسیار است، اما اگر علاقه‌مندان شعر به دنبال یک کتاب خوب می‌گردند، مجموعه غزل اصغر معاذی با نام «آرزوی اتاق کوچک من» را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: غزل‌های این مجموعه همه ویژگی‌های یک شعر خوب را دارند، چراکه همگی خوب، محکم و به زبان روز سروده شده‌اند. شاید مهم‌ترین ویژگی‌ این مجموعه، به‌روز بودن زبان غزل‌ها و دوری از زبان‌ قدیمی باشد که به خوبی در شعرها قابل مشاهده است.

این غزل‌سرای برجسته کشورمان در معرفی شاعر این مجموعه گفت: اصغر معاذی، از شاعران توانمند و بی‌حاشیه‌ای است که تنها به شعر و ادبیات می‌اندیشد و اهل حاشیه‌سازی نیست. به‌نظرم در فضای این روزهای شعر که یک جوان با انتشار یک کتاب، لقب استاد را به خودش می‌دهد، وجود انسان‌های فروتنی مثل اصغر معاذی نعمت محسوب می‌شود، چراکه او به معنای واقعی کلمه، شاعر است.

وی افزود:‌ مجموعه شعر «آرزوی اتاق کوچک من» از 34 یا 35 غزل عاشقانه در کنار چند غزل آئینی و رباعی تشکیل شده و شاعر توانسته از پس تک‌تک شعرها برآید. این کتاب در سال 92 از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شد و در سال 94 به چاپ دوم رسید.

سلمانی با اشاره به وضعیت آثار خودش گفت:‌ مجموعه غزل «در به در در پی نیافتنت» که از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده بود، به چاپ سوم رسیده است. کار جدید برای انتشار هم دارم، اما هنوز تصمیمی برای انتشار آن نگرفته‌ام.

چاپ دوم مجموعه شعر «آرزوی اتاق کوچک من»، سروده اصغر معاذی طی روزهای گذشته از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شده است.

اصغر معاذی در سال 1354 در شهرستان سراب در آذربایجان شرقی متولد شد. او از سال 66 ساکن تهران است و از سال 73 به استخدام آموزش و پروش درآمده و دبیر ادبیات است. «بادبادک‌های دیار مادری» و «آرزوی اتاق کوچک من» دو مجموعه شعر منتشر شده از این غزل‌سرای توانمند کشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها