چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
دانشجویان زبان‌ فارسی از پنج قاره به دانشگاه علامه طباطبائی می‌آیند

هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی ‌زبان فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی از ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور ۱۳۹۵ با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو و استاد زبان فارسی از پنج قاره جهان در این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، بنیاد سعدی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی، هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را به ‌منظور تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح دانش استادان دانشگاه، مدرسان، معلمان و دانشجویان خارجی رشته زبان و ادبیات فارسی، روابط بین‌الملل، خاورمیانه، شرق‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط در مرداد و شهریور ۹۵ برگزار خواهد کرد.

این دوره با حضور دانشجویان و استادان زبان و ادبیات فارسی از پنج قاره دنیا در دو بعد آموزش زبان‌فارسی و برنامه‌های فرهنگی- تفریحی اجرا می‌شود. هدف از این دوره علاوه بر آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ، آداب ‌و رسوم ایران، تقویت دانش زبانی و مهارت‌های ارتباطی استادان خارجی زبان و ادبیات‌فارسی، تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و توسعه توان ارتباطی فارسی آموزان خارجی و همچنین شناسایی زبان‌آموزان ممتاز برای ادامه تحصیل در ایران عنوان شده است.

شرکت‌کنندگان در این دوره ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنند و سپس در سطح‌های تعیین‌شده در کلاس‌های خود حاضر می‌شوند. در پایان دوره آموزشی از شرکت‌کنندگان آزمونی گرفته می‌شود و به افرادی که دوره را با موفقیت در آزمونِ نهایی گذرانده‌اند «گواهینامه موفقیت» و به سایر شرکت‌کنندگان «گواهی‌نامه حضور» داده می‌شود.

بنابر اطلاعیه عمومی بنیاد سعدی، مدت این دوره حدود ۱۲۰ ساعت کلاس آموزشی است که به شکل ۸ ساعت در روز برگزار شده و کل مدت دوره با شمار روزهای برگزاری برنامه‌های جانبی‌، نزدیک به یک ماه خواهد بود.

همچنین برای آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان این دوره با فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌هایی خارج از ساعت‌های آموزشی و روزهای تعطیل تدارک دیده شده که شامل بازدید از مراکز فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، آثار تاریخی، شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی و ادبی بوده و حضور شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها الزامی است.

دوره دانش‌افزائی زبان‌فارسی از ۱۲ مردادماه تا ۸ شهریورماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. فارسی‌آموزان ۱۲ مردادماه در جلسه توجیهی شرکت کرده و ۱۳ مردادماه تعیین سطح خواهند شد. آئین افتتاحیه این دوره نیز پنجشنبه ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۱ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی، سفرای کشورهای مهمان، فارسی‌آموزان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. آئین اختتامیه این دوره نیز در تاریخ ۸ شهریورماه برگزار می‌شود.

ستاد اجرائی این دوره نزدیک به یک ماه است که در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده و با هماهنگی بنیاد سعدی درباره برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ ملی برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات لازم را انجام داده است. علاوه بر برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تفریحی و امکانات رفاهی که در محل دانشگاه، محل اسکان و نیز سطح شهر تهران برای فارسی‌آموزان درنظر گرفته شده، سفری سیاحتی به شهر اصفهان در تاریخ ۴ تا ۶ شهریورماه نیز برنامه‌ریزی شده است.

آخرین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی از تاریخ ۱۳ مردادماه تا ۹ شهریورماه ۱۳۹۴ و به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها