جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
انتشار «بلور‌شناسی مواد» برای سال تحصیلی جدید/ منبعی اختصاصی برای دانشجویان رشته مواد

سید‌ پیروز مرعشی از مترجمان «رفتار مکانیکی مواد»، کتاب شایسته تقدیر در سی‌و یکمین دوره جایزه کتاب سال از انتشار کتاب «بلور‌شناسی مواد» تا پایان شهریور خبر داد.

دكتر سید‌ پیروز مرعشی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر و از مترجمان شایسته تقدیر در سی‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره انتشار جدید‌ترین کتاب خود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «بلور‌شناسی مواد» در قالب ترجمه و گردآوری تا پایان نیمه دوم سال به بازار کتاب تخصصی مهندسی مواد عرضه خواهد شد. مهندس مجید پور انواری، از دانشجویان سابقم و استاد دانشگاه صنعتی شریف در تدوین این کتاب با من همکاری دارند.
 
وی با اشاره به دو حالت بلوری و غیربلوری مواد در کتاب افزود: کتاب «بلور‌شناسی مواد» مورد نیاز و از دروس پایه دانشجویان رشته مواد است. ویژگی اصلی‌ کتاب‌های تخصصی حوزه بلورشناسی موجود در بازار مشابهت موضوعات است. بنابراین تلاش در تدوین کتاب «بلورشناسی مواد» ارائه محتوای جدید و رفع نیاز دانشجویان در مقاطع بالاتر است.      
 
مرعشی ادامه داد: دانشجویان رشته‌هایی مانند زمین‌شناسی نیز باید مباحثی از دانش بلور‌شناسی را فرا بگیرند اما در بسیاری از منابع موجود مباحث مورد نیاز دو گروه دانشجویان مواد و به‌عنوان مثال زمین‌شناسی نیاز مشترک نیست؛ بنابراین کتاب «بلور‌شناسی مواد» منبعی اختصاصی برای دانشجویان رشته مواد است.  
 
مدرس دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مطالب این کتاب جمع‌آوری و ترجمه نیز انجام شده است و به احتمال زیاد انتشارات دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر «بلورشناسی مواد» را برای سال تحصیلی جدید به بازار کتاب تخصصی مهندسی عرضه خواهد کرد.   
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها