دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳
آموزش مرمتگران نسخه‌هاي خطي آذربايجان در آستان قدس رضوي

مرمتگران نسخه‌هاي خطي و متون كهن جمهوري آذربايجان در زمينه مرمت و نگهداري آثار و نفايس خطي، در كتابخانه آستان قدس رضوي آموزش مي‌بينند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، عدالت علي‌اف، معاون وزير فرهنگ و توريسم آذربايجان و هيأت همراه با رئيس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي ديدار و درباره راه‌هاي تعامل و همكاري گفت‌وگو كردند.

در اين ديدار، معاون وزير فرهنگ آذربايجان ضمن تأكيد بر ارتباط متقابل كتابخانه‌اي و مرمت آثار و نسخه‌هاي خطي با آستان قدس رضوي، گفت: تجربيات ارزشمندي كه اين مركز در زمينه مرمت و نگهداري آثار و نفايس خطي دارد، مي‌تواند براي مرمت‌كاران آذربايجان الگو باشد. از اين رو تلاش مي‌كنيم تعدادي از مرمتگران را براي انتقال آموزش‌هاي لازم به مشهد بفرستيم.

وي با بيان اين‌كه در جمهوري آذربايجان 10 هزار كتابخانه به فعاليت مشغولند، افزود: فرهنگ كتاب و كتابخواني در آذربايجان جايگاه ويژه‌اي دارد.

علي‌اف ابراز اميدواري كرد در زمينه همكاري‌هاي كتابخانه‌اي، تبادل نسخه‌هاي خطي، ترميم و نگهداري آثار و نفايس خطي تعامل مناسبي بين كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي و كشور برقرار شود.

وي درباره موزه‌هاي آستان قدس رضوي نيز گفت: در طول حضورم در جمهوري اسلامي ايران موزه‌هاي متعددي را بازديد كردم كه موزه‌هاي آستان قدس رضوي داراي اشياء، نفايس ارزشمند و منحصر به‌فردي است. 

معاون وزير فرهنگ و توريسم آذربايجان همچنين افزود: ايران در دنيا به لحاظ قدمت تاريخي و وجود آثار فرهنگي و هنري داراي شهرت است و ما در اين سفر تنها با بخشي از آن آشنا شديم.

محمدهادي زاهدي، رئيس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي نيز با اشاره به ارتباطات فرهنگي دو كشور، ابراز اميدواري كرد از طريق رايزن فرهنگي ايران در آذربايجان بعضي تفاهمات صورت گرفته در زمينه همكاري‌هاي كتابخانه‌اي و مرمت آثار خطي پيگيري شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط