جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مهران‌نیا: با طرح بن‌کارت دانش‌آموزی چتر حمایتی خود را برای ترویج کتابخوانی برافراشته نگه داریم

مسعود مهران‌نیا، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز، گفت: ارائه بن کارت‌ دانش‌آموزی گامی در اجرای عدالت فرهنگی خواهد بود و بسیار امیدواریم وزارت ارشاد چتر حمایتی خود را برای ترویج کتابخوانی میان دانش‌آموزان همچنان برافراشته نگه دارد.

مسعود مهران‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ارائه «بن‌کارت دانش‌آموزی» در نمایشگاه پیش رو را از اقدامات شایان توجه این دوره از نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی میان دانش‌آموزان یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش و همچنین یکی از مطالبات ریاست محترم جمهوری بوده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز افزود: خوشبختانه یکی از طرح‌هایی که گام مثبتی در این جهت برداشته، ارائه «بن‌کارت‌های دانش‌آموزی» است که طی توافق بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به انجام رسید. بر اساس این طرح به هر دانش‌آموز مبلغ 50 هزار تومان در قالب بن کارت برای تهیه کتاب در نمایشگاه ارائه می‌شود، که 50 درصد آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 50 درصد دیگر را خود دانش‌آموز تقبل می‌کند.

وی اختصاص مبلغ یک میلیون تومان را برای تجهیز مدارسی که از این طرح استفاده می‌کنند عامل تشویق برای حضور حداکثری مراکز آموزشی در نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که امروز خرید کتاب نیازمند هزینه کردن از سوی خانواده‌هایی است که بعضاً مشکلات اقتصادی موجود، آنها را از این نیاز فرهنگی محروم می‌کند. از این جهت ارائه این بن کارت‌ها گامی در اجرای عدالت فرهنگی نیز خواهد بود. امیدواریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استمرار این گونه طرح‌ها، حمایت خود برای ترویج کتابخوانی در میان دانش‌آموزان را در طول سال ادامه دهد.

مهران‌نیا همچنین درباره اقدامات آموزش و پروش صورت گرفته برای حضور و استفاده حداکثری استان البرز از «بن کارت‌های دانش‌آموزی» گفت: بر اساس توافقنامه یاد شده، ما این موضوع را در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز در سال گذشته مطرح کردیم و با تأکیدات جناب آقای ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز این موضوع را در قالب بخشنامه به تمامی مدارس نواحی و مناطق استان ابلاغ کردیم.

وی با اشاره به حضور 430 هزار دانش‌آموز در مدارس استان البرز ادامه داد: بر اساس سهمیه‌ای که به ما تعلق گرفته ما از تمامی دانش‌آموزان استان تنها چیزی حدود 12 هزار 800 نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوره اول را می‌توانیم در این طرح مشارکت دهیم. در این خصوص با تشکیل ستاد در تمامی مناطق استان و برگزاری جلسات مستمر با کارشناسان فرهنگی، مقدمات کار را برای بازدید از نمایشگاه و استفاده از بن کارت‌های دانش‌آموزی فراهم شده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز تأکید کرد: با توجه به عنایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و اینکه سرمایه‌گذاری امروز روی دانش‌آموزان، زیربنای جامعه فرهنگی آینده را می‌سازد، بسیار امیدواریم که این وزارتخانه چتر حمایتی خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان، همچنان برافراشته نگه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها