سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
سیدعلی‌اکبر «مادام لیف در فنجان مرگ» را به پایان برد

نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن رمان 5 جلدی با موضوع مرگ برای نوجوانان هستم که تا به‌حال دو جلد آن به اتمام رسیده است. نخستین جلد این مجموعه «مادام لیف در فنجان مرگ» نام دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، درباره آخرین کتابی که از وی منتشر شده است، گفت: چندی پیش مجموعه 8 جلدی «قصه‌های کره الاغ باهوش» را از سوی نشر چکه منتشر کردم. این کتاب‌ها را براساس داستان‌های قدیمی نوشته بودم و ماجراهای این مجموعه کاملا فانتزی ـ تمثیلی است. شخصیت‌های این مجموعه همه از حیوانات هستند و بیشتر تم اجتماعی دارد و برای گروه سنی «ب» و «ج» مناسب است. البته پیش از این نیز کتاب «آموزش‌های داستان‌‌نویسی مامان‌پیچ برای هیچ» از من توسط نشر گل‌آقا منتشر شده بود.
 
این نویسنده کودک و نوجوان در ادامه به آثاری که در دست تولید دارد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن رمان 5 جلدی با موضوع مرگ برای نوجوانان هستم که تا بحال دو جلد آن به پایان رسیده است.
 
سیدعلی‌اکبر توضیح داد: ماجرای این مجموعه کاملا فانتزی است و در آن قهرمانی وجود دارد که می‌خواهد جلوی مرگ بیاستد و در این زمینه کاری انجام دهد.
 
نویسنده «پریزادان درخت سیب» گفت: نخستین جلد آن با عنوان «مادام لیف در فنجان مرگ» به پایان رسیده است و جلد دوم هم آماده شده اما هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده‌ام. تلاش می‌کنم تا پایان امسال سومین جلد این مجموعه را نیز بنویسم اما هنوز ناشری برای آن درنظر نگرفته‌ام.
 
نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کودک و نوجوان در سال 1362 متولد شده و دانش‌آموخته مرمت آثار تاریخی است. داستان‌های وی تا به حال جوایز بسیاری مانند جایزه مشترک شورای کتاب کودک و یونیسف در زمینه کودکان با نیازهای ویژه برای کتاب «بیداری خرگوش‌های سفید»، نشان لاک‌پشت پرنده نقره‌ای برای کتاب «بابای من با سس خوشمزه‌ است» و برگزیده جایزه ادبی اصفهان برای کتاب «بچه‌غول باید توی مدرسه بماند» دریافت کرده است. ازجمله آثار سیدعلی‌اکبر می‌توان به «آب‌نبات چوبی آویزان و هویچ‌های سرگردان»، «من اچونه‌ام درو باز کنید»، «داستان‌های خل و چل»، «غول ده کله» و «من مامانت را نخوردم» اشاره کرد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها