سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
«سبک در سینما» به پیشخان کتابفروشی‌ها رسید

«سبک در سینما» نوشته عبدالرضا حقیقی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سبک در سینما» نوشته عبدالرضا حقیری از سوی نشر تریتا در دسترس مخاطبان قرار گرفت. کتاب چهار فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارت‌اند از: «سبک‌های سینمایی»، «سبک‌های سینمای کلاسیک تا دهه 60»، «سبک مؤلف» و «سبک پست مدرن».

نویسنده برای نگارش کتاب از 14 منبع فارسی (تألیف و ترجمه) بهره برده و به هیچ منبع لاتین مراجعه نکرده است. از این 14 منبع، 6 کتاب «تاریخ هنر» پرویز مرزبان، «فن شعر» ارسطو، «معنی هنر» هربرت رید، «جامعه و هنر» روژه باستید، «تاریخ تئاتر جهان» اسکار براکت و «گزیده تاریخ نمایش در جهان» هربرت رید و کتاب‌های غیرسینمایی هستند.

با توجه به کمبود منابع تئوریک لازم در موضوع سینمای پست‌مدرن، فصل آخر کتاب می‌توانست برای دانشجویان و منتقدان بسیار مفید باشد، اما نویسنده در راستای نگارش آن به هیچ منبع جدید و یا تخصصی رجوع نکرده است. همچنین به دلیل عدم درج ارجاعات درون متنی، مشخص نیست که برخی از نظرات مطرح شده در این فصل از کدام منبع نقل قول شده‌اند.

به‌عنوان مثال در صفحه 120 کتاب نظر اسلاوی ژیژک، اندیشمند معاصر اسلوونیایی، درباره فیلم «بزرگراه گمشده» دیوید لینچ، به عنوان یکی از آثار شاخص سینمای پست‌مدرن نقل شده است، اما در فهرست منابع نامی از کتاب‌های ژیژک (که بسیاری از آنها به فارسی ترجمه شده‌اند) نیست. همچنین مشخص نیست که نویسنده این نظر ژیژک را از کدام‌یک از منابع نام برده شده در انتهای کتاب، نقل کرده است.

«ژانر در سینما» و «فیلمنامه کلاسیک» نام دیگر کتاب‌های منتشر شده عبدالرضا حقیری است.

«سبک در سینما» نوشته عبدالرضا حقیری با شمارگان هزار نسخه، 160 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات تریتا روانه کتابفروشی‌ها شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پویا ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    با سلام نویسنده این کتاب استاد من بوده ایشون سینما و مخصوصا سینمای کلاسیک و قبل از اون رو قورت داده به معنای واقعی جمله اصلا شک نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها