شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
موسسه‌های برگزیده چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت معرفی شدند

موسسه‌های جامعه القرآن استان اصفهان، امیرالمومنین(ع) کاشان و نسیم وحی خلخال در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (دفتر آموزش و توسعه مشارکت ها معاونت قرآن و عترت)، موسسه‌های برتر و نیز موسسه‌های برگزیده در حوزه‌های تخصصی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت مشخص شدند.

شاخص‌های انتخاب مؤسسات برگزیده در چهاردهمین آزمون سراسری قران و عترت عبارتند از نسبت تعداد قبولی‌های مؤسسه به کل آمار قبول‌شدگان در آزمون، نسبت تعداد شرکت‌کنندگان مؤسسه به کل آمار شرکت کنندگان در آزمون و نسبت تعداد قبولی مؤسسه به تعداد شرکت‌کنندگان مؤسسه بوده است.

همچنین تبصره‌هایی نیز علاوه بر شاخص‌های عنوان شده برای برگزیدن موسسات برتر در نظر گرفته شده است:
تبصره یک: در این ارزیابی مجموع عملکرد مؤسسات در تمامی رشته‌ها لحاظ شده است.

تبصره دوم: در این ارزیابی، سطح عملکرد کیفی آموزشی مؤسسات از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده است که به همین دلیل شاخص سوم از ضریب بیشتری نسبت به سایر شاخص‌ها برخوردار بوده است.

تبصره سوم: در این ارزیابی، برای عملکرد مؤسسات در رشته حفظ کل قرآن ضریب و اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر رشته‌های آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.
 
نخستین موسسه برتر در چهاردهمین آزمون سراسری قران و عترت، جامعه القرآن استان اصفهان است که موسسات امیرالمومنین(ع) کاشان، نسیم وحی خلخال و نیز مکتب القرآن بادرود در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند. موسسات کربلایی کاظم قم، مهد قرآن استان یزد و نیز مهاد دین و دانش در ردیف‌های پنجم تا هفتم قرار می‌گیرند.

همچنین سه موسسه هشتم، نهم و دهم که جزو 10 موسسه برتر هستند به ترتیب موسسات فجر رفسنجان، انجمن قرآن و نهج البلاغه آبدانان و مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل معرفی شده‌اند. موسسات نورالانوار شادگان، قرآن و نهج البلاغه قم، حافظان وحی کاشان و جامعه القرآن الکریم تهران در رده‌های یازدهم تا چهارهم موسسات برتر چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت جای دارند.

موسسات برگزیده در حوزه‌های تخصصی نیز با ارزیابی صورت گرفته در هر یک از حوزه‌های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و موسسات برگزیده به شرح زیر انتخاب شدند: موسسات برگزیده در حوزه آموزش تدبر در قرآن: موسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، قرآن و عترت آذرشهر و نور مبین اردبیل معرفی شدند. همچنین در حوزه آموزش مفاهیم قرآن: موسسات برگزیده عبارتند از مکتب القرآن نطنز، نورالانوار شادگان و انجمن قرآن و نهج البلاغه آبدانان هستند.
 
موسسات امیرالمومنین(ع) کاشان، سیدالشهدا(ع) کرمان و جامعه بیت الزهرا(س) آران و بیدگل سه موسسه برگزیده درحوزه  آموزش نهج البلاغه هستند. بر اساس این گزارش برترین‌های حوزه  آموزش حفظ قرآن شامل موسسات: جامعه القرآن استان اصفهان، کربلایی کاظم قم و نیز مهد قرآن استان یزد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها