پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
جواهر کلام: «از مسافر تا تبخال» احمد محمود را در زادروز این نویسنده از دست ندهید

محمد جواهرکلام، نویسنده و مترجم، کتاب «از مسافر تا تبخال» نوشته احمد محمود را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی است که اگرچه برای من و امثال من بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است، مطالعه آن برای نسل جوان نیز، بدون شک با جذابیت‌های بسیاری همراه خواهد بود.

محمد جواهر کلام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه آخر هفته عنوان کرد: کتابی که برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم، «از مسافر تا تبخال» نوشته احمد محمود است که یک مجموعه داستان کوتاه با داستان‌هایی مثل «شهر کوچک ما»، «در راه»، «چشم انداز»، «وقتی تنها هستم»، «نه»، «پسرک بومی»، «اجاره نشینان»، «خانه‌ای بر آب»، «غریبه‌ها» و «آسمان آبی می‌شود» است.

وی افزود: کتاب‌های احمد محمود و داستان‌های آن برای من و امثال من بسیار جذاب و خاطره‌انگیز است که البته مطالعه آن برای نسل جوان، ضمن آشنایی با قلم این نویسنده بزرگ، جذابیت‌های بسیاری نیز به همراه خواهد داشت.

این نویسنده و مترجم کتاب در کنار پیشنهاد این کتاب، نسل جوان را به مطالعه آثار کلاسیک فارسی و همچنین عربی توصیه کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند در حوزه ادبیات به مطالعه هدف‌دار بپردازند، لازم است که به کتاب‌های کلاسیک خود مراجعه کنند تا با ریشه‌های ادبیات و زبان امروزی خود آشنا شوند.

جواهر کلام درباره جدیدترین آثار در دست تألیف خود نیز گفت: در حال حاضر سیر پیدایش رمان عربی تا به امروز را در دست دارم. همان طور که رمان فارسی از گذشته تا کنون برای پیشرفت و تکامل خود سیری را دنبال کرده، من به دنبال بررسی این سیر در حوزه رمان عربی در حال تألیف کتاب جدیدی هستم که ارائه اطلاعات بیشتر در مورد آن را به آینده موکول می‌کنم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها