سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
غفاری‌رهبر: شرکت‌کنندگان براساس رتبه، غرفه‌بندی شده‌اند/عابدینی: امیدواریم در پساتحریم، مشکلات بانکی حل شوند

جلیل غفاری‌رهبر، رئیس هیأت‌مدیره بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری این نمایشگاه، گفت: غرفه‌بندی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی بر اساس رتبه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلیل غفاری‌رهبر، رئیس اتحادیه صحافان و رئیس هیأت‌مدیره بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری این نمایشگاه، گفت: شرکت‌کنندگان بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی براساس رتبه، غرفه‌بندی شده‌اند. به طور مثال، شرکتی که حدود بیست سال در نمایشگاه حضور دارد و جایی را به خود اختصاص داده است بدون تردید مکان غرفه‌‌اش مشخص است.
 
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که «آیا منظور از سخن شما این است که شرکت‌های بزرگی که از مدت‌ها پیش در نمایشگاه حضور داشتند، می‌توانند برای چندمین بار در این رویداد حاضر باشند و شرکت‌های کوچک‌تر قادر به حضور در این نمایشگاه نیستند؟» گفت: ما در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی 21 هزار متر فضا در اختیار داریم این در حالی است که در این دوره حدود 35 هزار متر مربع فضا متقاضی داشتیم. بنابراین مستحضرید کمبود فضا مشکل بخش مجری نمایشگاه نیست بلکه مشکل ساختاری نمایشگاه است. در چنین شرایطی وقتی به ما فضا نمی‌دهند، طبیعی است که برخی متقاضیان نمی‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
 
رئیس هیأت‌مدیره بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که پرسید: «چه تمهیداتی می‌شود اندیشید تا تمام سالن‌های نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی به اندازه سالن‌های میلاد و خلیج‌فارس این نمایشگاه، بازدیدکننده داشته باشند؟» اظهار کرد: امسال سعی کردیم با تبلیغات گسترده‌، بازدیدکنندگان را با سالن‌های مختلف نمایشگاه آشنا کنیم و به نوعی، مکان استقرار شرکت‌های مختلف در سالن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم. این کار با تبلیغات محیطی داخل نمایشگاه، مینی‌بوس‌های مستقر در نمایشگاه و رادیویی که داخل نمایشگاه وجود خواهد داشت، صورت می‌گیرد.

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مشاور امور بین‌الملل بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که «اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برای ارتقای این صنعت در دوره پساتحریم چه برنامه‌هایی دارد؟» گفت: این اتحادیه در زمان پساتحریم برای ارتقای صنعت چاپ، شرکت در رویدادهای بین‌المللی این حوزه را پیشه راه خود قرار داده است.
 
وی ادامه داد: به این منظور اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی امکانات سرمایه‌گذاری این صنعت را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه پایگاه بسیار قوی برای جذب سرمایه‌گذاری است؛ به همین دلیل می‌کوشیم زمینه برای حضور تعداد بیشتری از شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه فراهم شود.
 
عابدینی توضیح داد: درست است که صنعت چاپ با مشکلات زیادی مانند نامناسب بودن تسهیلات بانکی، توقف بارها در مرزها و اتلاف وقت برای رساندن کالا مواجه است اما ان‌شا‌الله در شرایط پساتحریم این مشکلات حل خواهند شد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «خروجی بیست و دومین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی چه خواهد بود؟» گفت: اولویت در این نمایشگاه، ارائه توانمندی‌های صنعت چاپ ایران است. به همین منظور سعی کردیم در این دوره، شرکت‌های بیشتری برای حضور جذب کنیم.
 
مشاور امور بین‌الملل بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی عنوان کرد: تاریخ برپایی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی به نوعی به متولیان برپایی این نمایشگاه تحمیل شده است و این تاریخ تحمیلی چون همزمان با جشن کریسمس است باعث می‌شود برخی شرکت‌های خارجی نتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند. بنابراین می‌کوشیم این تاریخ را برای نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی سال آینده تغییر دهیم تا شرکت‌های بیشتری را بتوانیم برای حضور در این رویداد جذب کنیم.
 
عابدینی توضیح داد: متولیان برپایی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بسیار علاقه‌مندند از طریق این نمایشگاه، سطح تولید و صادرات صنعت چاپ کشور را ارتقا دهند و زمینه کسب درآمد از این صنعت را فراهم کنند.
 
احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان و مدیرعامل بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که «امسال چه تعداد شرکت خارجی در نمایشگاه حضور دارند؟» گفت: از 750 شرکت حاضر در نمایشگاه، 130 شرکت، خارجی هستند که بیشترشان نمایندگی شرکت‌ها را بر عهده دارند اما کشور چین و ترکیه به صورت مستقل در نمایشگاه حضور خواهد داشت.
 
نشست خبری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی با حضور احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان و مدیرعامل بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی، جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحافان و رئیس هیأت مدیره بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی، میریونس جعفری، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران، بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مشاور امور بین‌الملل بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی امروز (17 آذرماه) در سالن جلسات اتاق اصناف تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها