دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
گفت‌وگوی ارشاد با شهرداری درباره مکان نمایشگاه کتاب تهران/ مردم مصلا را ترجیح می‌دهند

سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران با بیان این‌که کارشناسان وزارت ارشاد مکان‌های پیشنهادی برپایی نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده را از نزدیک بررسی کرده‌اند، گفت: این وزارتخانه گفت‌وگوهای خود با شهرداری را آغاز کرده است تا در صورت حمایت این سازمان، به جمع‌بندی نهایی درباره مکان قطعی نمایشگاه کتاب تهران برسد. نتیجه در جلسه آینده شورای سیاستگذاری (چهارشنبه، 18 آذرماه) اعلام خواهد شد.

علی‌اکبر اشعری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باغ کتاب و هم مصلای امام خمینی (ره) و همچنین شهر آفتاب را از نزدیک بررسی کرده‌اند و به یک جمع‌بندی کارشناسی هم رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: چون نظر آنها ناظر بر وضعیت کنونی مجموعه‌های نامبرده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان شهرداری وارد شور و رایزنی شده است که اگر برای اردیبهشت‌ماه (زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) وضعیت این مجموعه‌‌ها به همین شکل بماند و هیچ تغییری در آنها رُخ ندهد، بر نظر خود تأکید کنند اما اگر قرار است با حمایت شهرداری، شرایط این مجموعه‌ها به لحاظ وسعت و امکانات تغییر کند، وزارت ارشاد درباره مکان قطعی نمایشگاه کتاب تهران سال آینده تجدیدنظر کند.
 
سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: این گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و تا حدودی هم نهایی شده است اما جمع‌بندی کل در جلسه آینده شورای سیاستگذاری که چهارشنبه همین هفته برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.
 
اشعری در پاسخ به این پرسش که «پیش‌بینی شما درباره این نظر نهایی چیست؟» گفت: هر کدام از این مکان‌ها (مصلای امام خمینی (ره)، باغ کتاب و شهر آفتاب) از امتیازاتی برخوردارند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آنها را ارزیابی کند و به یک جمع‌بندی برسد. ممکن است شهرداری اعلام کند می‌تواند همه انتظارات وزارت ارشاد در این زمینه را محقق کند در این صورت بدون تردید در داوری این وزارتخانه تأثیر می‌گذارد. در مجموع نظر من، نظر مردم و مراجعه‌کنندگان نمایشگاه کتاب تهران است؛ در نظرسنجی‌هایی که از مردم انجام شده است، بیشتر آنها برپایی نمایشگاه کتاب تهران آینده را در مصلای امام خمینی (ره) انتخاب کرده‌اند.
 
وی توضیح داد: فضای مصلای امام خمینی(ره) در حال گسترش 30 تا 40 هزار متر مربعی است بنابراین در شرایط فعلی تنها مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران آینده به شمار می‌آید. در مجموع معتقدم ایجاد هرگونه تغییر باید به‌گونه‌ای باشد که مردم در این تغییرات، وضعیت بهتری احساس کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها