چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
سردار علایی: رونق مطبوعات، به انجام رسالت انسان‌ها کمک می‌کند/ نشریات برنامه مدونی برای معرفی کتاب داشته باشند

سردار حسین علایی، گفت: به هر میزانی که بتوانیم نوشتن را در حوزه‌های کتاب و مطبوعات و نشریات توسعه دهیم، به رسالت انسان‌ها در جهان کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سردار حسین علایی موسس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: برگزاری نمایشگاه‌‌های تخصصی از واجبات اقدامات دولت‌ها و موسسات فرهنگی است و کسانی که خودشان اهل کتاب و رسانه باشند وقتی در این نمایشگاه وارد می‌شوند، گویی به باغی وارد شده‌اند که گل‌های متنوع و زیبا و با انواع عطر‌ها و بوها می‌بینند. بنابراین، همه آن‌چه در این نمایشگاه می‌‌بینیم، برایمان جاذبه دارد.

وی درباره اهمیت و جایگاه کتاب در مطبوعات و رسانه‌ها توضیح داد: طولانی‌ترین آیه قرآن کریم، درباره نوشتن است و بشر از زمانی پیشرفت را به صورت حیرت‌انگیز شروع کرد که نوشتن را آموخت. معجزه پیامبر اسلام(ص) نوشتن است و خداوند هم به قلم سوگند یاد کرده است. بنابر این، قدرتی که بشر در ثبت و ضبط یافته‌های خود یافت، عامل اصلی توسعه انسان‌ها بود.

نویسنده کتاب «تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق» با بیان این‌که همه فناوری‌ها جدید، متکی بر دستور‌العمل‌های مکتوب‌اند، افزود: بنابراین، به هر میزانی که بتوانیم نوشتن را در حوزه‌های کتاب و مطبوعات و نشریات توسعه دهیم، به رسالت انسان‌ها در جهان کمک کرده‌ایم.

وی گفت: معتقدم فقط در برخی نشریات بخش کتاب فعالیت خوبی دارد اما متاسفانه برنامه مدونی در نشریات برای معرفی کتاب و اخبار مرتبط با کتاب و به ویژه آثار روز، مشاهده نکرده‌ام. بنابراین، محققان به سرعت نمی‌توانند در مطبوعات از آثار تازه آگاه شوند. حتی در رسانه‌های اجتماعی هم کمتر گروهی حول محور کتاب تشکیل می‌شود.

علایی با بیان این‌که بخشی از آثار را در راستای مطالعات دانشگاهی‌ام مطالعه می‌کنم، اظهار کرد: به طور کل، به مطالعات تاریخی علاقه‌مندم و اکنون مجموعه «خاطرات تاریخ شفاهی رجال پهلوی دوم» که به کوشش حسین دهباشی چهار جلد آن تدوین شده‌ است را مطالعه می‌کنم.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا بیست و دوم آبان در مصلای امام خمینی‌(ره) برپاست و ایبنا در غرفه موسسه خانه کتاب فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها