سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
«ماجراهای مدرسه کج و کوله» منتشر شد/ اگر بچه‌های بدی باشید گوش‌هایم را تکان می‌دهم!

مجموعه سه جلدی «ماجراهای مدرسه کج و کوله» نوشته لوییس سکر با ترجمه سپیده خلیلی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی در یک مجلد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه سه جلدی «ماجراهای مدرسه کج و کوله» نوشته لوییس سکر پیش از این نیز در سه جلد جداگانه از سوی بنفشه (واحد کودک و خردسال موسسه انتشارات قدیانی) منتشر شده بود. این مجموعه داستان کودکانه، به تازگی در یک مجلد با ترجمه سپیده خلیلی راهی بازار نشر کشور شده است.
 
داستان‌ها در مدرسه‌ای به نام «وی‌ساید» اتفاق می‌افتد که کج ساخته شده‌است. این مدرسه به جای این که یک طبقه با سی کلاس باشد، سی طبقه است که در هر کدام یک کلاس وجود دارد.
 
در جلد نخست، مخاطب طی 30 داستان، با شخصیت‌های مختلف و عجیب و غریب داستان آشنا می‌شود و داستان‌های بامزه‌ای از بدجنسی معلمان و شیطنت دانش‌آموزان را مطالعه می کند. نام این جلد از کتاب «بچه‌های کلاس خانوم جولز» است. در دو جلد بعدی یعنی «مدرسه سقوط می‌کند» و «مدرسه عجیب‌تر می‌شود» مخاطب نوجوان داستان، ماجراهای عجیب‌تری از مدرسه کج و کوله را پیش روی خود دارد.
 
کتاب، از این جهت برای مخاطب نوجوان جالب توجه است که تصویر تازه و متنوعی از مدرسه؛ محیطی که بیشتر بچه‌ها در آن احساس کسالت می‌کنند پیش روی خواننده خود قرار می‌دهد. این تصور راکد از مدرسه به خصوص در کشور ما برای بسیاری از دانش‌آموزان وجود دارد. ارائه تصویرهای خنده‌دار از همکلاسی‌ها، معلم‌ها و ساعت‌ها نشستن پشت میز تحریر، می‌تواند به خلاقیت کودکان بال و پر بیشتری بدهد تا فضا را لذت‌بخش تر از آن‌چه هست تصور کنند. (و یا خدا را چه دیدی، شاید در آینده «بسازند»!)
 
مجموعه سه جلدی «مدرسه کج و کوله» نوشته لوییس سکر و ترجمه سپیده خلیلی، این طور آغاز می‌شود: «خانم گاف، زبان دراز و گوش‌های نوک تیزی داشت. او از بدجنس‌ترین معلمان مدرسه بود و در کلاس طبقه سی‌ام درس می‌داد. او اخطار می‌کرد: اگر بچه‌های بدی باشید یا اگر جواب مساله‌ای را غلط بدهید، من گوش‌هایم را تکان می‌دهم. زبانم را بیرون می‌آورم و همه شما را به سیب تبدیل می‌کنم!»
 
مجموعه سه جلدی «مدرسه کج و کوله» با جلد سخت، به تازگی با شمارگان 550 نسخه و قیمت 33 هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی (بنفشه) وارد کتابفروشی‌ها شده است.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساحل اندرواژ ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    من اين كتاب رو خوندم ، واقعا كتاب عالى اى هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها