پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
پیشنهاد چهره‌های فرهنگی هنری برای مطالعه در آخر هفته/ از «ملت عشق» تا «حاتمی در امتداد فردوسی»

چهره‌‌های فرهنگی هنری شناخته شده کشور، کتاب‌های «ملت عشق»، «سیاست نوشتار»، «شازده کوچولو» و «حاتمی در امتداد فردوسی» را برای مطالعه در تعطیلات آخر هفته به مخاطبان پیشنهاد کردند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب کتاب مناسب برای مطالعه است. از آنجا که تعطیلات آخر هفته فرصت بسیار خوبی برای همنشینی با کتاب و سرزدن به کتابفروشی و کتابخانه است، ارائه کتاب‌های پیشنهادی چهره‌های شناخته شده فرهنگی و اهل قلم کشور می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب از سوی مخاطبان باشد.

در این گزارش کتاب‌های پیشنهادی چند تن از چهره‌‌های فرهنگی و شناخته شده کشور که در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران به معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداخته‌اند ارائه شده است تا ضمن آشنایی با علائق این چهره‌های فرهنگی، راهنمای خوبی برای مطالعه باشند.


مشایخی: روایتی جالب از برخورد شمس و مولانا را در «ملت عشق» بخوانید/ کتاب‌های حوزه تاریخ و فرهنگ ایران از علایق من هستند

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: «ملت عشق» کتابی است که برخورد مولانا و شمس را به صورت داستانی جذاب و شیوا ارائه کرده که خواندن آن برای من بسیار لذت بوده است.

کاکایی: آفرینشگران ادبی «سیاست نوشتار» را بخوانند/ تنویر نقاط تاریک ادبیات «دوره متعهد» و «دوره زبان فارسی»

عبدالجبار کاکایی، شاعر و زبان‌شناس کتاب «سیاست نوشتار» نوشته کامران تلطف را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب، پژوهشی در شعر و داستان معاصر است که ریشه‌ها و بنیادهای ادبی سه دوره تاریخی ایران را بررسی و ارائه می‌کند.

بهروز رضوی مطالعه «شازده کوچولو» را پیشنهاد داد/ کتابی که هر انسان باید یک بار آن را بخواند
بهروز رضوی، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون، کتاب «شازده کوچولو» با ترجمه محمد قاضی را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب از معدود کتاب‌هایی است که یک انسان باید حداقل یک بار آن را در طول عمر خود بخواند.

رضا رفیع مطالعه «حاتمی در امتداد فردوسی» را پیشنهاد می‌کند/ تحلیل هزار دستان علی حاتمی بر اساس شاهنامه فردوسی
رضا رفیع، شاعر و طنزپرداز، کتاب «حاتمی در امتداد فردوسی» را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد داد و گفت: این کتاب تحلیل تاریخ‌محوری بر هزاردستان علی حاتمی با نگاه به چندتا از داستان‌های شاهنامه است که علی صادقی نویسنده آن توانسته پیوندهای این دو مقوله به ظاهر بی ارتباط یا کم ارتباط را به خوبی نمایان کند. این موضوع می‌تواند برای هر خواننده‌ای جالب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها